https://peopleselect.nl/youngprofessional/opdrachtgevers/hak/junior-customer-marketeer/
People Select Young Professional

(Junior) Customer Marketeer

2+ jaar
Giessen | 12 jan

Wat je doet

Als (Junior) Customer Marketeer bepaal jij op basis van klantspecifieke insights waar kansen en groeimogelijkheden liggen en hoe de categorie- en merkenperformance verder geoptimaliseerd kan worden in (e-)retail. Jij volgt de ontwikkelingen bij de klanten, kijkt scherp naar markt- en shopperdata en komt op basis daarvan met een tailor made categorievisie, overtuigende trade-story, schapvisie, assortimentsadvies of activatieplan. Ook focus je actief op het signaleren van het potentieel in nieuwe formats, zoals e-commerce en city concepten. In deze rol ben je ook verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het shoppermarketingplan. Hierbij zet je zowel je creativiteit in als je analytische skills om volgens de PDCA methodiek (plan, do, check, act) op basis van heldere KPI’s en return on investment van activiteiten effecten en efficiency steeds verder te optimaliseren en te maximaliseren. HAK zoekt een commerciële en resultaatgerichte (Junior) Customer Marketeer die sterk insights door weet te vertalen in business kansen en die goede contacten onderhoudt met de klant.


Wat de organisatie biedt

  • Werken bij een top 3 maaltijdmerk. Professioneel maar mét ruimte voor ondernemerschap
  • Een rol bij een internationaal georiënteerde, sterk groeiende A-merkspeler in groente en peulvruchten
  • Werken voor een merk met een on trend groen(t)e missie en een eerlijk en innovatief portfolio met gezonde en pure producten
  • Een compact en gedreven team en contact met veel interne en externe stakeholders
  • Flexibele thuiswerkmogelijkheden
  • Ruimte om veel op te pakken én veel te leren


Wie jij bent

  • Liefst 2+ jaar relevante ervaring in bijvoorbeeld Customer Marketing, of (strategische) Trade Marketing bij een A-merk in FMCG
  • Ondernemend, commercieel, klantgericht, resultaatgericht, overtuigend, accuraat, teamplayer
  • Retailervaring is een plus
  • Analytisch en communicatief sterk en affiniteit met het gebruik en het doorvertalen van data en insights.
  • Afgeronde opleiding in commerciële of bedrijfseconomische richting
  • Goede beheersing Nederlands en Engels


Ideale match voor

  • Een ondernemende Customer Marketeer die graag klanten overtuigt met plannen voor een organisatie in transformatie die steeds meer kanalen en categorieën bedient
  • Een kandidaat die graag factbased een impuls wil geven aan de groenteconsumptie met de groenten (en peulvruchten) van HAK

Waar je werkt

HAK behoort tot de top 3 maaltijdmerken in Nederland en is de laatste jaren getransformeerd van een traditionele conservenproducent in de Benelux naar een merkenbedrijf in plantaardige voeding dat actief is in Noordwest-Europa. Hun missie is glashelder: mensen – op elk moment van de dag – helpen om meer groenten en peulvruchten te eten. In het hoofdkantoor in Giessen wordt alles gemanaged. Van het zaadje dat in de grond gaat tot en met het bord van de consument. Met de professionaliteit van een A-merk en groot ondernemerschap.

Lees meer over HAK

“In deze rol ga je deel uitmaken van onze missie om consumenten te helpen meer groenten en peulvruchten te eten door onze retailpartners te overtuigen van de door jou gemaakte plannen.”
Ron Rutgers
Category Development Manager

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2022 People Select Young Professional - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04