Arla

Arla Foods Nederland is een internationale zuivelonderneming en een coöperatie die eigendom is van ongeveer 12.650 melkveehouders in zeven landen: Denemarken, Zweden, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België, Luxemburg en Nederland. Dagverse zuivel (melk, vla, yoghurt, karnemelk), boter, kaas en zuivel voor in de keuken zijn de vier belangrijkste productgroepen van Arla. Producten onder bekende merknamen als Arla, Lurpak en Castello worden in meer dan 100 landen verkocht. In Nederland wordt ook dagverse zuivel onder het Melkunie merk verkocht. De onderneming beschikt over productiefaciliteiten in 12 landen en verkoopkantoren in 30 landen. Arla Foods is wereldwijd de op vier na grootste zuivelonderneming en de grootste producent van biologische zuivelproducten ter wereld.
Liter
De missie van Arla Foods is om de hoogste waarde voor de melk van hun melkveehouders te realiseren en tegelijkertijd groeimogelijkheden voor hen te creëren. Het geld dat Arla Foods verdient wordt gelijkelijk verdeeld over elke liter melk die is geleverd. De melkleveranciers profiteren zo mee in de winst en beleggen elk jaar een deel van hun inkomsten opnieuw in Arla Foods, zodat het bedrijf zich verder kan ontwikkelen. Zo stellen ze hun eigen toekomst en die van de volgende generaties melkveehouders veilig. Dat is de coöperatiefilosofie.
Natuur
Arla’s visie is om te bouwen aan de toekomst van zuivel om op natuurlijke wijze gezondheid en inspiratie in de wereld te brengen. Voedselveiligheid en gezondheid staan hoog in het vaandel bij Arla Foods. Onder het Arla merk wordt bewust gekozen voor het behouden van het goede uit de natuur, het gebruik van natuurlijke ingrediënten en het toepassen van traditionele voedselbereidingswijzen. Zo worden er bijvoorbeeld eiwitten, probiotica, vitaminen en vezels toegevoegd of wordt lactose juist verwijderd. Alle producten zijn 100% natuurlijk en bevatten geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Arla Foods organisatie wint zowel nationaal als internationaal regelmatig prestigieuze prijzen met hun producten.