De Keuken bij Koninklijke Verkade: Groei & Innovatie
Op vrijdag 22 november vond het vierde Keuken-event van dit jaar plaats bij Koninklijke Verkade in Zaandam.
Met een mooie groep enthousiaste Keukenleden en een aantal Keukengasten begonnen we de dag met een inspirerend verhaal van Managing Director Koen Regout. Hij ging dieper in op de geschiedenis en het verhaal achter Verkade. Na de koffie met vele heerlijke Verkade-koeken was het tijd om de fabriek te bezoeken. Daar hebben we het productieproces van de Sultana-koekjes van begin tot einde gevolgd; van het maken van het deeg, het afbakken van de koeken tot het totale proces van verpakken.
Na het fabrieksbezoek werden de Keukenleden uitgedaagd met een business case met betrekking tot de chocolade van Verkade. Uiteraard werden de smaakpapillen tijdens het maken van de buisness case ook getest: het hele assortiment van Verkade stond voor onze neus. Na anderhalf uur hard werken presenteerden de Keukenleden hun bevindingen aan de hand van mooie en concrete ideeën. Na kritisch overleg van de Verkadejury ging het groepje met het beste idee er met de prijs vandoor.
Na de prijsuitreiking zijn we met z’n allen naar de Verskade gegaan, een leuke versmarkt in de voormalige chocoladefabriek van Verkade. Daar hebben we geborreld en de dag met elkaar afgesloten. Het was een bijzonder inspirerende dag bij dé marktleider van Nederland in koek.
Het Keukenteam kan wederom terugkijken op een geslaagde Keukendag!