De Keuken bij Peijnenburg: How brands grow; gesneden koek?
“Cultuur bepaalt het succes van de organisatie, niet de strategie”. Met dit statement opende René Groen – Algemeen Directeur bij Koninklijke Peijnenburg – het derde event van De Keuken 2017.
In de proefbakkerij van Peijnenburg, waar de geur van ontbijtkoek je direct tegemoet kwam, kregen de Keukenleden een uitgebreide presentatie over het belang van cultuur in een organisatie. Dit thema bleek een interessant onderwerp voor de young professionals, aangezien er een levendige discussie ontstond waarbij René de Keukenleden wist te prikkelen met statements als “een bedrijf is succesvol wanneer het vergelijkbare mensen aanneemt die passen binnen de opgestelde visie”. René refereerde hierbij met name naar bedrijven als AB Inbev en Kraft Heinz die een cultuur bouwen waarbij het aannemen en door laten groeien van jong talent, efficiënt werken en het nemen van ownership centraal staat.
In het tweede gedeelte van de avond nam Jeroen Harks – Marketing & Category Development Manager – het woord. Dit gedeelte ging dieper in op de ijzersterke marketing van Koninklijke Peijnenburg. Door in te zoomen op de theorie van ‘How Brands Grow’ werd toegelicht op welke manier de koekenbakkers naar marketing kijken en welke overtuigingen leidend zijn in hun strategieën. Zo investeren ze continu in nieuwe innovaties, spelen ze in op de veranderende behoeftes van de consument door gezondere producten te introduceren met minder suiker en hebben ze verpakkingen met kleinere porties om ook te voorzien in de on-the-go behoefte.
Ter afsluiting vond een borrel plaats in de Koninklijke Peijnenburg Bar en kon ieder die dat nog wilde de discussie verder oppakken met René, Jeroen, of één van de andere Peijnenburg young professionals. Hartelijk bedankt voor het mooie event!