De Keuken bij Hertog Jan: Craft Beer Moment
Het eerste Keukenevent van 2017 is een feit. Met een nieuwe groep van dertig enthousiaste Keukenleden zijn we op 9 en 10 maart afgereisd naar Limburg voor het ’24 uur Gebundeld Talent’ event.
Een nieuwe groep vraagt natuurlijk allereerst om een goede kennismaking. Daarom gaf Tom Klinker, trainer bij Academy Coaching, een training over non-verbale communicatie. De Keukenleden werden uitgedaagd eens kritisch te kijken naar eigen en andermans eerste indruk, lichaamstaal en indirecte communicatie. De goede mix van theorie en praktijk brak al snel het ijs bij de Keukenleden en zorgde voor een goed begin van het event. De kennismaking werd nog lang voortgezet onder het genot van een borrel.
Na een overnachting in het pittoreske Broekhuizen ging het event verder bij de brouwerij van Hertog Jan in Arcen. Paul Rijks – Brand Manager Hertog Jan – en Bart Goense – Field Sales Manager bij AB-InBev –hebben de Keukenleden alles verteld over de wereld van AB Inbev. Over de trends en ontwikkelingen binnen de biercategorie en over de Craft Beer Movement waar Hertog Jan op inspeelt. Natuurlijk ontbrak een rondleiding door de brouwerij niet, waar meesterbrouwer Thijs enthousiast zijn verhaal vertelde.
Als adviseurs voor Paul en Bart mochten de Keukenleden vervolgens zelf aan de slag. In groepjes werd nagedacht over de marketing voor Hertog Jan als kwalitatief merk dat tussen pils en speciaalbier gepositioneerd kan worden. Mooie ideeën, variërend van de ‘gouden dop’ tot ‘hop in de dop’, werden gepresenteerd. Wie weet wat we volgend jaar in de schappen terug gaan zien… De winnaars kregen een fles Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt uit 2007 mee, het nieuwste paradepaardje van Hertog Jan. De Grand Prestige heeft negen maanden gerijpt in cognac-, bourbon- en portvaten en over de jaren een extra rijpe smaak ontwikkeld.
Het was een geslaagde ’24 uur Gebundeld Talent’ en daarom willen we de mannen van AB Inbev hartelijk bedanken voor dit kijkje in de keuken bij hun organisatie!