A.S. Watson - Verduurzaming in de retailketen
* Update: Door corona zijn de events van 2020 doorgeschoven naar 2021. Nieuwe data worden nog bekendgemaakt. *
De Keukenleden zijn uitgenodigd door Europa’s grootste health & beauty retailer en het moederbedrijf van onder andere Kruidvat, Trekpleister en ICI PARIS XL. Met hun credo ’We bring more to life’ bieden ze consumenten veel keuze, de beste producten, de laagste prijzen en het grootste winkelnetwerk.
Programma A.S. Watson Benelux:
De formule van A.S. Watson is even simpel als doeltreffend: voordeel bieden aan de klant door optimaal gebruik te maken van hun enorme schaalgrootte. De organisatie neemt als marktleider volop verantwoordelijkheid om steeds duurzamer te opereren. Samen met de provincie Gelderland is onlangs een ‘Logistics Energy Challenge’ gelanceerd waaraan startups, ondernemers, studenten en onderzoekers kunnen deelnemen.
De Keukenleden krijgen bij A.S. Watson daarom een kijkje achter de schermen van het duurzame distributiecentrum in Heteren. Dit DC heeft een BREAAM 4-sterren certificering, wat betekent dat zij ‘excellent’ zijn in duurzaamheid. Terplekke horen de Keukenleden wat er allemaal in de keten gebeurt voordat de producten in de schappen liggen en wat het geheim van het succes is. Thema’s als duurzaamheid en efficiëntie in hun supply chain staan deze dag vanzelfsprekend centraal.