https://peopleselect.nl/youngprofessional/carriere/opdrachtgevers/henkel/brand-manager/
People Select Young Professionals

Brand Manager

Brand Manager
2+ jaar
Nieuwegein | 17 dec

Wat ga je doen?
Als Brand Manager ben je verantwoordelijk voor een aantrekkelijk portfolio met een aantal populaire merken in Beauty Care. Jij zorgt voor een slimme positionering en activatie voor de verschillende merken en producten en ontwikkelt hiervoor jaarlijks strategische marketingplannen. Daarbij zorg je dat deze in lijn zijn met de internationale koers vanuit het Duitse hoofdkantoor, maar bewaak je de benodigde vertaalslag voor de Nederlandse markt scherp. Vanuit jouw lokale visie op de categorie en het schap werk je, in nauwe samenwerking met Trade Marketing, aan het realiseren van (online) campagnes, POS materialen en promoties.

Henkel zoekt stevige en analytische Brand Managers die graag zelfstandig verantwoordelijkheid dragen voor hun merkenportfolio. Enkele jaren relevante ervaring, liefst bij een A-merk in de FMCG, is daarom belangrijk. Jij bent sterk in het maken van rapportages en volgt de trends en ontwikkelingen in de markt. Zo weet je zowel intern als extern breed draagvlak te creëren voor de marketingacties rond nieuwe lijnen en SKU’s. Het continu monitoren van de performance van de brands is een belangrijke taak, waarvoor je uitgebreide data uit diverse bronnen gebruikt. Samenwerking met media- en reclamebureaus hoort eveneens bij de rol. Jij bent proactief, bent gedreven en weet van aanpakken.

Wat biedt de organisatie jou?
Een gevarieerde marketingrol voor een toonaangevende, internationale A-merk fabrikant die de toon zet op het gebied van duurzaamheid. Veel eigen verantwoordelijkheid en zelfstandig voor jouw portfolio. Eigen inbreng is bij Henkel zeer welkom. Goed doordachte plannen met bijbehorende uitgebalanceerde budgetten kunnen volop gerealiseerd worden. Het Nederlandse marketingteam van Henkel bestaat uit vier Brand Managers, een Marketing Manager en wordt aangestuurd door de Marketing Director voor België en Nederland.

Jouw ervaring

  • Minimaal 2 jaar marketing ervaring in de FMCG, liefst bij een A-merk
  • Uitstekende strategische en analytische vaardigheden
  • Communicatief sterk en goed in onderhandelen en overtuigen
  • Goed in organiseren en plannen
  • Zelfstandig, ondernemend, gedreven, oplossings- en resultaatgericht
  • Goede beheersing van Nederlands en Engels

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2019 People Select Young Professionals - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04