Trade Marketeer
Functieomschrijving
Als Trade Marketeer lever je met jouw scherpe analyses en inzichten een significante bijdrage aan de ontwikkeling van de kaascategorie in de Benelux. Met creatieve, fact-based ideeën kom je tot doeltreffende activaties om het shopper-gedrag te sturen en snel en doeltreffend in te spelen op de laatste trends en ontwikkelingen. Samen met je collega’s van sales, marketing en productontwikkeling ben je zo de aanjager van innovatie. Die presenteer je geregeld ook zelf aan tafel. Jouw inspanningen stimuleren een hechte en uitstekende samenwerking met alle grote klanten van het zuivelbedrijf, waardoor jouw resultaten veel exposure krijgen.
De organisatie biedt
- Een zelfstandige en veelzijdige functie in trade marketing
- Veel verantwoordelijkheid en geregeld direct klantcontact
- Een groeiend, internationaal georiënteerd zuivelbedrijf met grote ambities en een duurzame inslag
- Een rol in een compact, hardwerkend en nuchter team
- Een werkplek waar commercie en productie dicht bij elkaar zitten en je zelf direct resultaten kunt boeken
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
Kandidatenprofiel
- Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in trade marketing, en/of sales en (product)marketing
- Afgeronde HBO opleiding Commerciële Economie / Marketing
- Kennis van food en retail
- Analytisch, ervaring met analyseren en interpreteren van data
- IJzersterk met Excel, Nielsen-data en PowerPoint
- Zelfstandig, ondernemend, resultaatgericht, proactief, teamspeler
- Overtuigingskracht, communicatief sterk, creatief
- Goede beheersing Nederlands en Engels
Competenties
- Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
- Markt- en klantgerichtheid
- Probleemanalyse en oordeelsvorming
- Creativiteit
- Communiceren, luisteren en presenteren
- Initiatief, zelf startend
Over de organisatie
Zuivelfabriek De Graafstroom is een modern bedrijf waar ze circa 45.000 ton Hollandse kaas per jaar produceren. De melk voor al deze kaas komt van melkveehouders die verenigd zijn in zuivelcoöperatie DeltaMilk. Naast het eigen merk De Graafstroom, produceert het bedrijf private label kaas voor een aantal grote retailers. De sfeer is er open, ondernemend en nuchter. De lijnen zijn kort.
‘’In deze mooie functie kun je een stevige bijdrage leveren aan het commercieel beleid van De Graafstroom en de ontwikkeling van de kaascategorie in de Benelux’’