https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/vandemoortele-nederland/senior-brand-manager/
People Select

Senior Brand Manager

Senior Brand Manager
4+ jaar
Zeewolde | 06 sep

Functieomschrijving

De Senior Brand Manager is verantwoordelijk voor de strategische ontwikkeling en uitwerking van de activiteiten van de margarines, oliën- en vetten- divisie binnen het retailkanaal. Dit betreft voor 90 procent van je tijd de merken en voor 10% private label. Zelf ben je verantwoordelijk voor het merk Diamant, dat category captain is. Daarnaast stuur je een Brand Manager aan die zich richt op Gouda’s Glorie, Wajang en Reddy. Je hebt ownership over marketing van A tot Z en bent P&L verantwoordelijk. Je realiseert de marketing KPI’s en managet NPD-projecten. Het ontwikkelen van marketingplannen en ATL -en BTL-merkstrategieën hoort daar uiteraard ook bij. De Senior Brand Manager is ambassadeur voor het merk en werkt nauw samen met interne en externe stakeholders, zoals retailers, mediabureaus, fabrieken en de sales en trade marketing collega’s.

Een tweede aandachtsgebied in deze rol is e-commerce. Vandemoortele ziet veel digitale kansen in bestaande en nieuwe kanalen. Dit betreft de e-commerce omgeving van supermarkt retailers als AH, Jumbo en Picnic, van overige retailers als Blokker, Mediamarkt en Action, en tevens van pure players als Amazon en Bol.com. Het is aan jou om op verkenning te gaan, breed te denken en interne stakeholders mee te krijgen. Op dit gebied kun je pionieren in de markt en binnen de organisatie en daarmee echt je stempel drukken.

 

De organisatie biedt

  • Een brede, strategische marketingrol voor A-merken
  • De kans om digitaal te pionieren
  • Een leidinggevende positie om jezelf te ontwikkelen als manager
  • Veel directe invloed op de business
  • Een plek bij een no-nonsense, open en marktgerichte voedingsmultinational
  • Een gedreven, hecht team waar veel wordt samengewerkt en in oplossingen gedacht wordt
  • Goede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en interessante (inter)nationale doorgroeikansen

 

Kandidatenprofiel

  • Een minimum van 4 jaar ervaring als Brand of Product Manager in FMCG
  • Merken- en Retailervaring is een must
  • Online/E-commerce ervaring is een sterke plus
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Creatief, initiatiefrijk, hands-on, oplossingsgericht
  • Uitstekende beheersing Nederlands en Engels

 

Competenties

  • Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Markt- en klantgerichtheid
  • Creativiteit
  • Initiatief, zelfstartend
  • Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid

Over de organisatie

Vandemoortele Nederland is ‘shaping a tasty future’. Passie en genot zit van oudsher in hun DNA, waardoor ze het beste halen uit het ambachtelijke en inspiratie vinden in hun vakmanschap.
Lees meer over Vandemoortele

"Naast de verantwoordelijkheid voor een A-merk dat category captain is, is het een geweldige uitdaging om hier digitaal te kunnen pionieren voor bestaande en nieuwe kanalen."
Marco van Wijk
Marketing Manager

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2019 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04