Marketingcommunicatie Specialist
Functiebeschrijving
Als Marketingcommunicatie Specialist ben jij betrokken bij tientallen projecten op de foodservice kanalen, variërend van lokale activaties, contentontwikkeling, mediacampagnes en evenementen. Jij bent dagelijks bezig met het ontwikkelen van content, zoals fotografie, recepten, video’s en artikelen voor verschillende kanalen en het uitvoeren van de communicatie- en mediaplannen. Het ene moment zorg jij ervoor dat de juiste stakeholders aangelijnd zijn voor de verschillende beurzen, dan ga je aan de slag met de content voor de brochures en het volgende moment stort jij je op ontwikkelen van een communicatiecampagne en loyalty programma. Uitstekende projectmanagement skills zijn voor deze rol dus absoluut onmisbaar. De rol omvat zowel het uitvoeren van bredere communicatieplannen als het ontwikkelen van kanaal specifieke activiteiten. Dankzij jouw inspanningen en ondersteuning van het marketing en salesteam draag jij substantieel bij aan het versnellen van de groei in foodservice en de categorieën.
Vandemoortele zoekt een strak georganiseerde en energieke Marketingcommunicatie Specialist die sterk is in het bewaren van het overzicht. Het is een must dat je houdt van veel afwisseling in je dagelijkse werkzaamheden. Naast het uitrollen van communicatie- en mediaplannen, neem jij bovendien het voortouw bij het managen van (customer) evenementen en beurzen in het foodservicekanaal en ben jij verantwoordelijk voor de socialmediakanalen.
De organisatie biedt
- Een afwisselende rol waarbij je bij meerdere (channel) marketingcommunicatie projecten betrokken bent
- Een plek bij een no-nonsense, open en marktgerichte voedingsmultinational
- Een collegiaal, ambitieus en gedreven team waar veel wordt samengewerkt en in oplossingen gedacht wordt
- Goede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en interessante (inter)nationale doorgroeikansen
- 4-daagse werkweek is bespreekbaar en hybride werken is mogelijk, 25 vakantiedagen + 12 ATV-dagen
Kandidatenprofiel
- 3+ jaar relevante ervaring, liefst in content marketing of marketingcommunicatie
- Uitstekende projectmanagement skills, kan goed organiseren en prioriteiten stellen
- Sterk en creatief in het verzorgen van content, zowel tekstueel als visueel
- Excellente communicatieve vaardigheden, teamplayer
- Klantgericht, can-do mentaliteit, leergierig, stevige persoonlijkheid, flexibel, oog voor detail
- Goede beheersing Nederlands en Engels
Over de organisatie
Vandemoortele (VDM) is een toonaangevend voedingsmiddelenbedrijf in Europa, dat bouwt aan de categorieën diepgevroren bakkerijproducten en margarines, oliën en vetten. Topkwaliteit en smaak zijn centrale uitgangspunten. De producten worden verkocht in vier kanalen; retail, foodservice, industrie en ambachtelijke bakkerijen. In Nederland opereert VDM vanuit Zeewolde.
“Jij krijgt een kijkje in de keuken van veel verschillende marketingcommunicatie projecten bij een van de key countries van Vandemoortele. Jij bent de verbindende schakel voor alle communicatie op de foodservicekanalen en kan hierbij al je creativiteit kwijt!”