https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/vandemoortele-nederland/brand-manager/
People Select
Vacature ingevuld

Brand Manager

4+ jaar
Zeewolde | 02 jun

Functiebeschrijving

Als Brand Manager ben jij verantwoordelijk voor alle merkactiviteiten van het portfolio Margarines, Culinary Oils en Fats (MCOF) in Nederland. Jij ontwikkelt creatieve concepten en campagnes op maat voor dit assortiment in alle kanalen, dus van retail en foodservice tot artisanal bakeries. Jouw twee belangrijkste merken zijn Diamant en Gouda’s Glorie. Voor deze lokale merken neem jij de lead bij het ontwikkelen van zowel de merkstrategie, innovaties als 360º campagnes. Daarnaast ga je ook aan de slag met lokale plannen en adaptaties voor de andere merken - met de global strategie als uitgangspunt - en zoek je naar mogelijkheden voor internationale synergie in de marketingactiviteiten. Jij onderzoekt en verzilvert kansen in de markt en opereert zowel intern als extern als ambassadeur voor alle merken in jouw portefeuille. Vandemoortele zoekt een pragmatische en projectmatig sterke Brand Manager die volledige verantwoordelijkheid neemt voor projecten en deze van idee tot lancering ontwikkelt en coördineert. Jij bepaalt de lokale marketingstrategie, stelt KPI’s op en zorgt voor een optimale lokale marketing performance.


De organisatie biedt

  • Een afwisselende brand managementrol waarin je verantwoordelijk bent voor meerdere merken (in MCOF), in meerdere kanalen
  • Een plek bij een no-nonsense, open en marktgerichte, internationale voedingsmultinational
  • Een collegiaal, ambitieus en gedreven team waar veel wordt samengewerkt en in oplossingen gedacht wordt
  • Goede mogelijkheden voor je persoonlijke ontwikkeling en interessante (inter)nationale doorgroeikansen


Kandidatenprofiel

  • 4+ jaar relevante ervaring in marketing in FMCG met focus op Retail
  • Ervaring met NPD en innovatie is een plus
  • Uitstekende projectmanagement- en communicatieve skills
  • Creatief en conceptueel sterk, kennis van online/social media tools
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, verbinder, teamspeler
  • Zelfstandig, pragmatisch, initiatiefrijk, proactief, verantwoordelijkheidsgevoel, hands-on, oplossingsgericht, accuraat
  • Uitstekende beheersing Nederlands en Engels


Competenties

  • Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Creativiteit
  • Flexibiliteit
  • Initiatief, zelfstartend
  • Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid

 

Lees hier het Werken bij Vandemoortele-interview.

Over de organisatie

Vandemoortele (VDM) is een toonaangevend voedingsmiddelenbedrijf in Europa, dat bouwt aan de categorieën diepgevroren bakkerijproducten en margarines, oliën en vetten. Topkwaliteit en smaak zijn centrale uitgangspunten. De producten worden verkocht in vier kanalen; retail, foodservice, industrie en ambachtelijke bakkerijen. In Nederland opereert VDM vanuit Zeewolde.

Lees meer over Vandemoortele

“Het leuke van deze rol is dat je continu aan het schakelen bent en pragmatisch te werk gaat. Als Brand Manager neem jij zelfstandig veel beslissingen én werk je nauw samen met een team.”
Alwin van der Berg
Country Manager

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

© 2022 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04