https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/vandemoortele-nederland/brand-manager-mcof/
People Select

Brand Manager MCOF

4+ jaar
Zeewolde | 14 feb

Functiebeschrijving

Als Brand Manager ben jij verantwoordelijk voor alle merkactiviteiten van het portfolio Margarines, Culinary Oils en Fats (MCOF) in Nederland. Jij ontwikkelt creatieve concepten en campagnes op maat voor dit assortiment in alle kanalen, dus van retail en foodservice tot artisanal bakeries. Als basis daarvoor gebruik je alle beschikbare data en insights en maak je ook zelf analyses. Jouw twee belangrijkste merken zijn Diamant en Gouda’s Glorie. Voor deze lokale merken neem jij de lead bij het ontwikkelen van zowel de merkstrategie, innovaties als 360º campagnes. Daarnaast ga je ook aan de slag met lokale plannen en adaptaties voor de andere merken - met de global strategie als uitgangspunt - en zoek je naar mogelijkheden voor internationale synergie in de marketingactiviteiten. Jij onderzoekt en verzilvert kansen in de markt en opereert zowel intern als extern als ambassadeur voor alle merken in jouw portefeuille. Vandemoortele zoekt een pragmatische en projectmatig sterke Brand Manager MCOF die volledige verantwoordelijkheid neemt voor projecten en deze van idee tot lancering ontwikkelt en coördineert.

De organisatie biedt

Een allround marketingrol waarin je verantwoordelijk bent voor meerdere merken (in MCOF), in meerdere kanalen
Een plek bij een no-nonsense, open en marktgerichte, internationale voedingsmultinational
Een collegiaal, ambitieus en gedreven team waar veel wordt samengewerkt en in oplossingen gedacht wordt
Rechtstreeks contact met het internationale hoofdkantoor
Goede mogelijkheden voor je persoonlijke ontwikkeling en interessante (inter)nationale doorgroeikansen

Kandidatenprofiel

4+ jaar relevante ervaring in marketing met focus op retail, FMCG-ervaring is een plus
Ervaring met NPD en innovatie is een plus
Uitstekende analytische, projectmanagement- en communicatieve skills
Basis kennisniveau van IRI/ Nielsen is een pré
Creatief en conceptueel sterk, kennis van online/social media tools, ervaring met het aansturen van externe creatieve bureaus
Uitstekende communicatieve vaardigheden, verbinder, teamspeler
Zelfstandig, pragmatisch, initiatiefrijk, proactief, verantwoordelijkheidsgevoel, hands-on, oplossingsgericht, accuraat
Uitstekende beheersing Nederlands en Engels

Competenties

Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
Ondernemerschap en commercieel denken
Creativiteit
Flexibiliteit
Initiatief, zelfstartend
Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid

Over de organisatie

Vandemoortele (VDM) is een toonaangevend voedingsmiddelenbedrijf in Europa, dat bouwt aan de categorieën diepgevroren bakkerijproducten en margarines, oliën en vetten. Topkwaliteit en smaak zijn centrale uitgangspunten. De producten worden verkocht in vier kanalen; retail, foodservice, industrie enambachtelijke bakkerijen. In Nederland opereert VDM vanuit Zeewolde.

Lees meer over Vandemoortele

“Jij verdeelt je aandacht over de verschillende ‘local jewels’ en tilt deze in alle kanalen naar een hoger niveau.”
Rodger Schoester
Marketing Manager

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2023 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04