Brand Manager MCOF
Functiebeschrijving
Als Brand Manager ben jij verantwoordelijk voor alle merkactiviteiten van het portfolio Margarines, Culinary Oils en Fats (MCOF) in Nederland. Jij ontwikkelt creatieve concepten en campagnes op maat voor dit assortiment in alle kanalen, dus van retail en foodservice tot artisanal bakeries. Als basis daarvoor gebruik je alle beschikbare data en insights en maak je ook zelf analyses. Jouw twee belangrijkste merken zijn Diamant en Gouda’s Glorie. Voor deze lokale merken neem jij de lead bij het ontwikkelen van zowel de merkstrategie, innovaties als 360º campagnes. Daarnaast ga je ook aan de slag met lokale plannen en adaptaties voor de andere merken - met de global strategie als uitgangspunt - en zoek je naar mogelijkheden voor internationale synergie in de marketingactiviteiten. Jij onderzoekt en verzilvert kansen in de markt en opereert zowel intern als extern als ambassadeur voor alle merken in jouw portefeuille. Vandemoortele zoekt een pragmatische en projectmatig sterke Brand Manager MCOF die volledige verantwoordelijkheid neemt voor projecten en deze van idee tot lancering ontwikkelt en coördineert.
De organisatie biedt
Kandidatenprofiel
Competenties
Over de organisatie
Vandemoortele (VDM) is een toonaangevend voedingsmiddelenbedrijf in Europa, dat bouwt aan de categorieën diepgevroren bakkerijproducten en margarines, oliën en vetten. Topkwaliteit en smaak zijn centrale uitgangspunten. De producten worden verkocht in vier kanalen; retail, foodservice, industrie enambachtelijke bakkerijen. In Nederland opereert VDM vanuit Zeewolde.
“Jij verdeelt je aandacht over de verschillende ‘local jewels’ en tilt deze in alle kanalen naar een hoger niveau.”