Superunie

Superunie

Samen ben je altijd sterker dan alleen. Vanuit die gedachte is zestig jaar geleden Superunie ontstaan, een centrale inkooporganisatie van dertien verschillende supermarktorganisaties. De aangesloten leden hebben samen een marktaandeel van maar liefst 30 procent, wat Superunie tot één van de grootste partijen in de Nederlandse levensmiddelenmarkt maakt. Doordat veel Superunie leden marktleider zijn in hun regio, kunnen zij met gemak de concurrentie aan met nationale ketens.

Centraal bij Superunie staat het inkopen van producten tegen de beste prijs/kwaliteitverhouding. Daarnaast ontwikkelt de organisatie ook succesvolle Eigen Merken, zoals Markant, Perfekt, Derlon en Melkan en verzorgt zij verschillende back-office activiteiten voor haar leden, zoals op het vlak van Product Integriteit en Supply chain finance. Er werken negentig medewerkers.

Cultuur

Superunie is een professionele organisatie met korte lijnen en is ‘lean and mean’ georganiseerd. De organisatie is gevestigd in Beesd. Het is een gerespecteerde en geduchte gesprekspartner in de levensmiddelenmarkt. De interne sfeer is open, eerlijk en duidelijk. Het is een organisatie die veel doet aan interne ontwikkeling. Naast het aantrekken van de beste mensen uit de markt investeert zij veel in opleiding en training.

2024 Copyright - People Select - Privacy statement