Storck

Storck

Voor de zoete momenten van het leven produceert Storck met toewijding een varieteit aan kwalitatieve zoetwaren en chocoladespecialiteiten. Deze internationale producent maakt iconische merken als merci, Werther’s Original, Knoppers en Toffifee en is een van de grootste suikerwerkproducenten ter wereld. Miljoenen mensen genieten wereldwijd elke dag van hun producten, want de chocolade en snoepjes worden in meer dan 100 landen verkocht. In de Nederlandse markt hoort Storck sinds jaar en dag bij de topspelers in kwalitatieve zoetwaren.

Eersteklas kwaliteit

Storck belooft ‘optimaal genieten van eersteklas kwaliteit’. Het bedrijf wil met hun producten het leven een beetje zoeter, een beetje warmer en een beetje vrolijker maken en mensen gevoelens van veiligheid, warmte en geborgenheid bieden. Bijna iedereen heeft wel eens een van hun lekkernijen geproefd of cadeau gegeven. De zoetwaren van Storck zijn niet meer weg te denken uit het schap, want iedereen houdt ervan zichzelf en anderen te verwennen. Hun slogan ‘merci dat jij er bent’ is een reclameklassieker waardoor dit merk onlosmakelijk verbonden raakte met een bedankje. In Nederland is het bedrijf marktleider in de categorie chocoladespecialiteiten.

Performance, passie en verbondenheid zijn drie belangrijke waarden binnen de organisatie om een duurzame en winstgevende groei te realiseren. Storck heeft een consistente merkstrategie, hoge kwaliteitsnormen en duidelijke richtlijnen en procedures om zo de levenscyclus van producten hoog te houden. Mensen staan altijd centraal bij Storck, of dat nou de consument, de werknemer of de leverancier is.

Storck bestaat al sinds 1903 en is anno 2022 nog altijd een familiebedrijf. De cultuur van het bedrijf, dat inmiddels 21 dochterondernemingen telt, is gebaseerd op de tradities die in de loop van ruim 100 jaar zijn ontstaan. De Duitse thuismarkt is nog steeds de grootste – goed voor 40 procent van de omzet, maar daarnaast zijn er wereldwijd eigen kantoren en is er een uitgebreid distributienetwerk in een groot aantal andere landen.

Cultuur

Het Nederlandse kantoor met een lokaal sales en marketingteam is gevestigd in Hoevelaken. Daar wordt hard gewerkt om de internationale strategie succesvol te vertalen naar de Nederlandse markt. Op marketinggebied heeft het Nederlandse kantoor stappen gemaakt op het gebied van online (denk aan de inzet van influencers en de eigen merci-webshop). De cultuur is ondernemend, internationaal en informeel. De lijnen zijn er kort, waardoor er snel doorgepakt kan worden. Werknemers van de ‘Storck-familie’ zijn betrokken en loyaal en krijgen de kans zich zowel persoonlijk als zakelijk verder te ontwikkelen dankzij opleidingen en netwerkclubs.

2024 Copyright - People Select - Privacy statement