Stegeman

Stegeman

Met de slogan “Meer aandacht, meer genieten” werkt Stegeman aan verandering. Niet alleen omdat de wensen en eisen van consumenten veranderen, maar ook omdat hun eigen kijk op de wereld verandert. Vlees heeft allang geen geheimen meer voor de innovatieve producent, dus kijken ze er nu met een andere blik naar. Bijvoorbeeld door 30 procent groenten toe te voegen aan hun vleesproducten. En door het introduceren van vegetarische producten. Ze streven er zelfs naar een assortiment met 50 procent minder vlees. Met hun vakmanschap maken de natuurlijke, eerlijke producten van Stegeman alledaagse momenten anno 2023 nog steeds bijzonder.

De geschiedenis van deze Hollandse smaakmaker met karakter startte in 1858, toen naamgever Johannes Stegeman een slagerij begon in Deventer. Met een ontembare passie en liefde voor vlees bereidde hij vleeswaren en worsten. Inmiddels is het bedrijf onderdeel van Campofrio Food Group, een van de grootste vleesverwerkers ter wereld. Daarboven zit de Mexicaanse voedselproducent- en –distributeur Sigma.

Stegeman is een dynamisch bedrijf waar elke dag hard gewerkt wordt om de producten nog lekkerder te maken. Daarvoor experimenteren ze volop met nieuwe ingrediënten, gaar tijden en spelen ze in op de brede trend om minder vlees te consumeren. Als grote private label speler wil de organisatie de komende tijd ook extra focus op het verder uitbouwen van het eigen A-merk. Nieuwe producten en verpakkingen van Stegeman staan op de agenda, waarbij de innovatieteams slim inspelen op actuele trends en wensen van de consument.

De organisatie streeft actief naar een duurzame bedrijfsvoering. In 2025 wil het bedrijf 0 procent afval en 100 procent transparantie over alles wat ze doen. Met een eigen waterzuiveringsinstallatie en een actieve vermindering van de CO2-uitstoot ligt de verduurzamingslat hoog. Dat is ook terug te zien in de producten zelf. Bijna alle producten hebben het Beter Leven keurmerk met 1 ster en er zijn plannen om dit te verhogen.

2023 Copyright - People Select