SoLow

SoLow

SoLow ‘maakt álles leuker’. In hun ruime winkels vinden consumenten werkelijk alles voor een feestje of verjaardag. Cadeau-ideeën, feestartikelen, hebbedingetjes en handige gebruiksartikelen liggen er in overvloed. De retailer wil winkelen voor iedereen leuk maken en consumenten doorlopend verrassen. Primaire doelgroep zijn jongeren, gevolgd door jonge gezinnen, wat de formule onderscheidend maakt in de markt. Het assortiment met ruim 20.000 unieke artikelen wordt daarom continu vernieuwd. En al die producten moeten kwalitatief goed en veilig zijn. Duurzaamheid staat er bovendien hoog op de agenda.

SoLow is sinds eind 2020 in handen van Vendis Capital. De organisatie is afgelopen twee jaar met 25 winkels gegroeid naar de huidige 50, en wil verder uitbreiden naar 100 winkels in 2026. Het heeft bovendien ambities om ook de rest van Europa te veroveren. In 2022 zijn de eerste winkels in België geopend, Duitsland staat op de planning. Het bedrijf is opgericht in 2003 en groeit sindsdien hard met winkels op A1-locaties door het hele land. Sinds enige tijd is er ook een eigen webshop.

Vanuit het hoofdkantoor in Culemborg verhandelen en ontwikkelen ze er een breed scala aan artikelen voor dagelijks gebruik en speciale gelegenheden. Van keuken- en woonartikelen tot klusbenodigdheden, smartphonehoesjes en alles wat je maar nodig hebt voor een geslaagd (thema)feest (in totaal 25 categorieën).

Dankzij hun slimme handelsgeest, liefde voor fun-artikelen, een team van inkoopspecialisten én goede contacten in het verre Oosten kan SoLow unieke en scherp geprijsde artikelen op de markt brengen. De aangeboden producten volgen altijd de laatste trends. En ze spelen in op de actuele wensen van de consument dankzij eigen product en verpakkingsontwikkeling door de in-house designstudio. Ruim driekwart van het assortiment bestaat uit 25 eigen merken.

Met oog op de sterke groei-ambitie, vernieuwingscyclus en duurzaamheidsambities is de organisatie druk bezig de commerciële organisatie verder te structureren en professionaliseren. Dat gebeurt op het gebied van leveranciersmanagement, productontwikkeling en inkoop. Daarnaast wordt hard gewerkt aan formule optimalisatie. Afgelopen jaar is de nieuwe FUN module live gegaan met aangepast uitstraling en instore communicatie. Vanuit de commerciële afdeling wordt er hard gewerkt om tot de optimale assortiments-winkelmatrix te komen voor elke type winkel (gemiddeld tot XXL).

Cultuur
Op het modern ingerichte hoofdkantoor in Culemborg werken circa 65 medewerkers aan de verdere groei van de organisatie. Die maakt sinds de overname door Vendis een transitie door waarbij steeds meer wordt ingezet op data, Europees inkopen en duurzaamheid. De bedrijfscultuur is er no-nonsense, informeel, eigenzinnig en open. Ze zoeken ondernemende, hands-on en proactieve mensen die houden van de dynamiek van retail.

2024 Copyright - People Select - Privacy statement