Riedel

Riedel

Bij Riedel leven en ademen ze vruchtensap. Iedere dag werken ze er aan het maken van de lekkerste fruitige dranken, waarbij smaak, kwaliteit en duurzaamheid steevast voorop staan. Jaarlijks investeert het team volop in het behouden en uitbouwen van hun positie als marktleider in de categorie fruitige dranken in zowel retail als OOH en E-commerce. Door steeds weer nieuwe merken en organisaties te acquireren en nieuwe producten te introduceren, groeit en verbreedt het portfolio constant. Alle producten worden al ruim 50 jaar geproduceerd in de eigen fabriek in het Gelderse Ede. Ook de productontwikkeling, marketing en verkoop vinden plaats vanuit dit hoofdkantoor.

Bekende merken van de sappenproducent zijn Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, Van de Boom, DubbelDrank, Taksi en sportdrank Extran. Aan dit portfolio zijn de laatste paar jaar trendy merken als Healthy People, Hero Fruits, Sunland en Infra Foodbrands toegevoegd Daarnaast is Riedel ook productiepartner en leverancier voor onder andere private label. De organisatie is inmiddels actief in drie categorieën: gekoelde sappen, houdbare sappen en ijs.

Boost

Het commerciële Management Team, bestaande uit Algemeen Directeur Bas Boswinkel (ook verantwoordelijk voor marketing & R&D), Commercieel Directeur Leonie Kortleve (Sales Retail en Shopper Marketing) en Commercieel Directeur Chantal Singels (OOH/Internationaal en PL), heeft de merken de laatste jaren een flinke boost bij al hun klanten. De laatste paar jaar wordt volop gebouwd aan groei en is het doel om de toppositie in fruitige dranken te verstevigen en in te spelen op de laatste consumenten- en markttrends. In 2019 won het team een Industributie-trofee. Oprichter en naamgever J.P. Riedel zou trots zijn op wat er van zijn bedrijf geworden is dat in 1879 is opgericht als producent van metaalvrije minerale wateren.

Om fruit op een steeds duurzamere manier te produceren speelt de organisatie een leidende rol in de samenwerking binnen de fruitketen. Daarbij kijken ze niet alleen naar bestaande certificering, maar investeren ze in het vastleggen van nieuwe standaarden op duurzaamheidsgebied. Ook ontwikkelen ze nieuwe initiatieven om de hele branche te verduurzamen door samen te werken met allerlei organisaties die zich hierop richten.

Cultuur

Op het hoofdkantoor van Riedel staan drie principes altijd centraal: ze bieden een gezond en verantwoord aanbod dat past bij de laatste trends en consumentenbehoeftes, ze werken nauw samen met klanten om samen succesvol te zijn en ze willen een gezonde organisatie zijn met betrokken medewerkers, waar alles draait om een passie voor fruit. In totaal werken er ongeveer 225 medewerkers, waarvan 150 in de fabriek. Het commerciële team bestaat uit ongeveer 35 mensen en is jong en zeer ondernemend.

Riedel heeft als missie om het leukste en meest ondernemende bedrijf van de Benelux te zijn. Dat zie je onder andere terug in de platte structuur, snelle beslissingen, persoonlijk leiderschap en elke dag lol en afwisseling. De sfeer is er ondernemend, informeel en commercieel en ook gericht op de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers. Drie kernwaarden voor medewerkers zijn: attitude, accountability en teamwork.

Lees het interview met Commercieel Directeur Retail Leonie Kortleve

2024 Copyright - People Select - Privacy statement