Remark

Remark

Remark is een toonaangevende en eigenzinnige merkenbouwer in de health en personal care markt. Hun portfolio bestaat uit ongeveer twintig eigen consumentenmerken zoals Therme, Zarqa, Vogue, Daro en Midalgan. Ook zijn er een aantal merken die in exclusieve distributie zijn, zoals Jordan en Bio-Oil. De organisatie richt zich vooral op het retailkanaal in de Benelux en levert het portfolio aan drogisterijen, apothekers, gezondheidswinkels, supermarkten en parfumerieën. Voor zowel offline als online. Meerdere merken hebben in de Nederlandse markt een positie als category captain of een plek in de top 5 veroverd. Ook in het gifting segment is Remark een belangrijke speler.

Moederbedrijf

Remark is sinds 2018 onderdeel van moederbedrijf Vision Healthcare. Deze snelgroeiende omni-channel consumer healthcare organisatie hanteert een ‘buy & build’ strategie en is actief in heel Europa. Dit moederbedrijf heeft een breed portfolio in in meerdere productcategorieën: van OTC, VMS, Nutraceuticals tot Slimming & Beauty Nutriments en Personal Care. De merken en missie van Remark om met kwalitatieve en innovatieve health & personal care producten het welzijn van consumenten te verbeteren, passen hier uitstekend bij. Met de komst van deze investeerder is door de organisatie een professionaliseringsslag gemaakt. Bovendien bouwen ze nu nog doelgerichter aan de successen van de merken.

De productie van het assortiment vindt extern plaats en het uitgangspunt bij de productie is dat de producten goed moeten zijn voor de huid. Duurzaamheid staat ook op het kantoor centraal. Verpakkingen zijn zoveel mogelijk recyclebaar en ook voor andere producten wordt gekeken naar groene alternatieven, zoals het prijswinnende Green Clean-concept van Jordan waarvoor 100% gerecyclede plastics en natuurlijke grondstoffen zijn gebruikt. Alle merken wordt met een omni-channel benadering vermarkt. De jaaromzet bedraagt circa 43 miljoen euro.

Cultuur

Op het Nederlandse kantoor van Remark in het Drentse Rogat werken momenteel circa 62 personen, die zich –  net als hun Vison Healthcare counterparts – ook wel ‘Visioniars’ noemen. Deze lokale organisatie opereert zelfstandig en hands-on, maar maakt handig gebruik van de toegevoegde waarde die het internationaal georienteerde Vision Healthcare, met hubs door heel Europa, biedt. Het is een platte organisatie met een no-nonsense, informele, open en nuchtere sfeer. Er is veel teamwork waarbij learnings en best practices worden uitgewisseld. De medewerkers delen hun passie voor de merken, ondernemerschap, toewijding, verantwoordelijkheidsgevoel en eigenzinnigheid. Er zijn regelmatig gezamenlijk lunches en wandelingen en er is op kantoor ruimte voor een flinke dosis humor.

2024 Copyright - People Select - Privacy statement