Promotie Manager
Functiebeschrijving
Als Promotie Manager ben jij de regisseur van het commercieel promotiebeleid van deze retailer. Het is jouw verantwoordelijkheid om klanten te inspireren en verrassen met acties via de wekelijke folder. Elke week worden daar 1,8 miljoen exemplaren van verspreid, vol met aantrekkelijke aanbiedingen om de onderscheidende waarden van de retailer te benadrukken en klanten naar de winkels te trekken. Jij stuurt de totale keten aan en zorgt dat ze intern tot in de puntjes geregeld en uitgevoerd worden. Intern heb je daarvoor constant contact met alle betrokken afdelingen, van marketing, actiecommunicatie en category management tot supply chain, datamanagement en de ondernemers. In deze rol heb je een enorme invloed op de trekkracht en perceptie van de retailer en zorg je via constante vernieuwing en het inspelen op kansen voor het vergroten van het marktaandeel. PLUS zoekt een organisatorisch en cijfermatige sterke Promotie Manager die proactief de lead neemt bij het stroomlijnen van het promotiebeleid.
De organisatie biedt
- Een veelzijdige en zichtbare rol met contacten door de hele keten: van category management, supply chain en datamanagement
- Nauwe interne samenwerkingsverbanden in een verbindende spilpositie
- Werken bij een gezonde en groeiende retailorganisatie met een dynamische coöperatiestructuur
- Een compact en gemotiveerd team dat graag expertise bundelt en overbrengt
- Een ondernemende en doelgerichte organisatie waar nuchter en open gewerkt wordt
- Een fulltime positie
Kandidatenprofiel
- 4+ jaar relevante ervaring met promoties/processen, bijvoorbeeld in category management en/of accountmanagement
- Uitstekende projectmanagement skills, gestructureerd en secuur kunnen werken, alles met een commerciële blik
- Relatiebouwer, verbinder, teamplayer, communicatief stevig
- Analytisch (kennis van Nielsen, GfK en/of Power BI data)
- Commercieel, zelfstandig, overtuigingskracht, nieuwsgierig, flexibel
Competenties
- Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
- Stakeholdermanagement
- Ondernemerschap en commercieel denken
- Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid
Over de organisatie
Bij PLUS houden ze van goed eten, voor iedereen, elke dag. Deze sterke supermarktformule is – door de recente fusie met Coop - inmiddels uitgegroeid tot de derde grootste servicesupermarkt met een netwerk van in totaal 550 winkels. De bedrijfscultuur is positief, nuchter, eerlijk, open en levendig. De communicatielijnen zijn kort, er wordt hard en doelgericht gewerkt, maar in een prettige sfeer.
“Als Promotie Manager bij PLUS ben je regisseur van een proces met impact in de hele keten en ontwikkel jij verassende promoties op basis van je eigen briefing en met input van alle andere stakeholders.”