https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/pietercil-barends/brand-manager-personal-health-care/
People Select
Vacature ingevuld

Brand Manager Personal & Health Care

4+ jaar
Rotterdam | 04 mrt

Functiebeschrijving

Als Brand Manager ga je aan de slag met alle lokale marketingactiviteiten voor de categorie Personal & Health Care. Jij bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van deze merken en geeft een boost aan de categorie in verschillende kanalen. In jouw portfolio zitten onder meer de merken Scholl, Wilkinson en Hawaiian Tropic. Op basis van marktonderzoek en -analyses bepaal jij welke innovaties vanuit het hoofdkantoor interessant zijn voor de Nederlandse markt en zet je succesvolle adaptaties in gang. Ook verzorg je activaties op de winkelvloer en ontwikkel je plannen voor digital en social, die je vervolgens uitvoert. De beschikbare budgetten zet jij op een creatieve manier in voor maximaal resultaat. De organisatie ziet veel potentie in e-commerce. In deze brede, business georiënteerde marketingrol zorg je ervoor dat jouw plannen leiden tot succes bij alle stakeholders: de consument, de retailer, de principaal (merkeigenaar) en de aandeelhouder. Je gaat regelmatig mee naar de klant om de plannen te presenteren.

Pietercil Barends zoekt een analytisch sterke en hands-on Brand Manager die een breed scala aan marketingprojecten van A tot Z regelt. Jij bent het eerste jaar vooral bezig op tactisch en operationeel niveau om alle stakeholders, de organisatie en processen te doorgronden. Op termijn kan de rol verdere verdieping krijgen met strategische componenten.


De organisatie biedt

  • Een afwisselende marketingrol waarin je analyse en businessgroei combineert met creatieve activatieplannen
  • Werken met een internationaal, gerenommeerd merkenportfolio in meerdere kanalen, inclusief e-commerce
  • Een rol bij een nuchtere, groeiende internationale FMCG-speler en familiebedrijf
  • Een plek in een compact, gedreven en klantgericht team
  • Diverse interne doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden
  • Gedeeltelijk thuiswerken is mogelijk


Kandidatenprofiel

  • 4+ jaar relevante ervaring brand management, trade marketing of commerciële marketing in FMCG en/of retail
  • Interesse in digitale marketing en e-commerce, ervaring hiermee is een plus
  • Analytisch en cijfermatig ijzersterk, goed in rapportages maken
  • Uitstekende projectmanagement skills en stakeholdermanagement, kan prioriteren en planmatig werken
  • Klantgericht, verantwoordelijk, can-do mentaliteit, hands-on, creatief, flexibel, communicatief, teamspeler
  • Goede beheersing Nederlands en Engels


Competenties

  • Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
  • Stakeholdermanagement
  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Samenwerken
  • Flexibiliteit
  • Initiatief, zelfstartend

Over de organisatie

Lokale helden maken van grote en kleinere ambitieuze merken, met voor ieder product en land een lokale strategie die werkt. Met die tactiek verzorgt Pietercil Barends voor vele bekende A-merken in supermarkten, drogisterijen, groothandels en e-commerce onder meer de distributie en marketing. Op het Nederlandse kantoor in Rotterdam werken ongeveer 40 mensen. De sfeer is pragmatisch, nuchter en hands-on.

Lees meer over Pietercil Barends

“Met een mooi merken- portfolio optimaal gebruik maken van de beschikbare middelen om voor verdere groei te zorgen. Je kan je creativiteit kwijt in vele aspecten om deze groei te bewerkstelligen bij een onderneming die nooit stilstaat.”
Danielle Frenk
Senior Brand Manager

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

© 2022 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04