https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/paulig-santa-maria/senior-brand-manager/
People Select

(Senior) Brand Manager

5+ jaar
Nieuwegein | 15 sep

Functiebeschrijving

Als (Senior) Brand Manager ben jij verantwoordelijk voor ultieme merkbeleving van het merk Santa Maria in de ‘Tex Mex’ en ‘Spices’ categorie in Nederland en België. Jij ontwikkelt de lokale marketingstrategie en bent verantwoordelijk voor het portfolio. Hierbij ben je voortdurend in contact met Category Management en Sales. Jij beheert de mediabudgetten en onderhoudt het contact met zowel de online, media- en pr-bureaus. Daarbij zorg je voor een slimme positionering en activatie van de verschillende concepten (Tex Mex & Kruiden), zoals de activatie van de Nacho Day, de campagne voor thuisgekookt.nl en de Libelle Zomerweek.

Paulig zoekt een commerciële en business gedreven marketeer met goede kennis van brand management die het merk verder gaat brengen. Jij bent analytisch sterk en een gepassioneerde ‘foodie’, je volgt de trends in ‘food’ op de voet, waardoor je weet hoe je de producten het best activeert in de lokale markt. Jij houdt ervan om te werken in een organisatie waar snel geschakeld wordt, met een goede dosis ondernemerschap. Je bent zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en pakt taken proactief op.

 

De organisatie biedt

  • Een business gedreven marketing rol waarbij je de verantwoordelijkheid krijgt over het Santa Maria merk in de Nederlandse en Belgische retail markt.
  • Deel uitmaken van een enthousiast en gedreven team met passie voor food
  • De steun van een professioneel internationaal A-merkbedrijf
  • Een no-nonsense werkomgeving met een modern kantoor, voorzien van een professionele proefkeuken
  • Fulltime functie met hybride werkmogelijkheden
  • Ruimte om zowel je analytische skills als je creativiteit kwijt te kunnen met een goede basis vanuit het internationale hoofdkantoor in Zweden

 

Kandidatenprofiel

  • 5+ jaar ervaring in brand management of marketing activatie in retail/fmcg
  • Ervaring in een internationale werkomgeving
  • Analytische ervaring en interpretatie van data, liefst met Nielsen & GFK
  • Affiniteit met food en in staat commercieel mee te denken in de driehoek marketing, sales en category management
  • Gestructureerd, creatief, zelf startend
  • Ondernemend, strategisch, hands-on
  • Vloeiend in Nederlands en Engels, Frans is een plus

 

Competenties

  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Visie en strategie
  • Stakeholdermanagement
  • Markt- en klantgerichtheid
  • Eigenaarschap
  • Initiatief, zelfstartend

Over de organisatie

Bij Paulig draait het allemaal om ‘Een leven vol smaak.’ Dit internationale familiebedrijf met het hoofdkantoor in Finland heeft meer dan 2.200 medewerkers in dertien verschillende landen en produceert kwalitatieve producten o.a. op het gebied van koffie, world food categorieen (tex mex & asia) en kruiden voor zowel retailers als de out of home kanalen. Onderdeel van het Paulig portfolio zijn de sterk groeiende merken zoals Santa Maria, Poco Loco en Risenta. Kernwaarden bij Paulig zijn: ‘Stay Curious’, ‘Strive for Excellence’ en ‘Grow Together’. Binnen het Benelux-team is de teamspirit hoog, de sfeer informeel en speelt passie voor food een centrale rol.

Lees meer over Paulig

 

“In de rol van (Senior) Brand Manager krijg jij de vrijheid om een verschil te maken voor het merk Santa Maria in de lokale markt. Eigenaarschap, ondernemerschap en commercieel denken typeren deze rol.”
Marie-Ange Vaessen
Marketing Manager Benelux

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2022 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04