Key Account Manager AH & E-commerce
Functiebeschrijving
Als Key Account Manager Albert Heijn en E-commerce bouw je verder aan een sterke visie, professioneel category management en het intensieve partnership met Albert Heijn. Tevens manage je de E-commerce pure players als Flink, Getir en Picnic voor het merk Santa Maria. Jij onderneemt, pioniert en zorgt voor groei door vanuit een heldere categorievisie te werken aan de rol van category captain. Een rol die Santa Maria voor Tex Mex al bij diverse retailers heeft veroverd maar natuurlijk nog verder uitgebouwd kan worden. Jij zet de bedrijfsstrategie slim en creatief in om de successen voor deze categorie te behouden en verder uit te bouwen. Bij Albert Heijn ligt de focus op de introductie van nieuwe concepten, het bedenken van (innovatieve) activaties en creëren van nieuwe schapvisies in samenwerking met het category management team. Voor ideeën met betrekking tot productinnovaties moet er op internationaal niveau geschakeld worden. De plannen voor E-commerce (pure players) zijn nog in een beginstadium en dienen verder ontwikkeld en uitgebouwd te worden.
Santa Maria zoekt een gepassioneerde foodie met ruime ervaring in Key Accountmanagement op hoofdkantoorniveau binnen foodretail. Jij combineert het maken van analytische verkoopstrategieën op hoofdkantoorniveau met slimme plannen op de winkelvloer en online. De Key Account Manager komt proactief met frisse en vernieuwende ideeën om de categorie verder uit te bouwen en denkt daarbij buiten gebaande paden. Het team zoekt een energieke zelfstarter die een uitstekende verbindende factor is voor de klant. Iemand die bevlogen en enthousiast is over de producten en een sterk klantgerichte aanpak heeft.
De organisatie biedt
- Een stevige salesrol met een verantwoordelijkheid voor een van de grootste retailers en de e-commerce spelers
- Deel uitmaken van een enthousiast en gedreven sportief team met passie voor food
- De steun van een professioneel internationaal toonaangevend A-merkbedrijf
- Een no-nonsense werkomgeving met een modern kantoor, voorzien van een professionele proefkeuken
- Fulltime functie met hybride werkmogelijkheden
- Ruimte om je creativiteit kwijt te kunnen met een goede basis vanuit de hoofdkantoren in Helsinki en Gotenburg
Kandidatenprofiel
- 5+ jaar ervaring als (Key) Accountmanager bij een A-merk speler op hoofdkantoorniveau
- Categorie denken en doen zit in je DNA
- Ervaring met stevige onderhandelingen
- Passie en uitgebreide kennis van food
- Communicatief sterke netwerker en relatiebouwer
- Ondernemend en klantgericht met visie op e-commerce
- Vloeiend in Nederlands en Engels
Competenties
- Ondernemerschap en commercieel denken
- Eigenaarschap
- Netwerken en relaties bouwen
- Visie en strategie
- Overtuigingskracht en impact
- Onderhandelen
- Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid
Over de organisatie
Bij Paulig draait het allemaal om ‘Een leven vol smaak.’ Dit internationale familiebedrijf met het hoofdkantoor in Finland heeft meer dan 2.200 medewerkers in dertien verschillende landen en produceert kwalitatieve producten o.a. op het gebied van koffie, world food categorieen (tex mex & asia) en kruiden voor zowel retailers als de out of home kanalen. Onderdeel van het Paulig portfolio zijn de sterk groeiende merken zoals Santa Maria, Poco Loco en Risenta. Kernwaarden bij Paulig zijn: ‘Stay Curious’, ‘Strive for Excellence’ en ‘Grow Together’. Binnen het Benelux-team is de teamspirit hoog, de sfeer informeel en speelt passie voor food een centrale rol.
“Typerend voor deze rol is ondernemerschap, creativiteit en commercieel denken. In deze rol bouw je vanuit een category management visie om zo jouw bijdrage te kunnen leveren aan de Rising Star die Santa Maria al vier jaar is (Indistributie Retail)!”