https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/paulig-santa-maria/brand-manager-paulig/
People Select

Brand Manager

4+ jaar
Nieuwegein | 01 jul

Functiebeschrijving

Paulig is een internationaal familiebedrijf, bekend in de Benelux van het Santa Maria merk. Als Brand Manager ben jij verantwoordelijk voor ultieme merkbeleving van Santa Maria in de Tex Mex categorie in de retailmarkt. Jij voert de globale merkstrategie uit en optimaliseert deze voor de lokale Nederlandse en Belgische markt. Hierbij ben je voortdurend in contact met category management en sales. Jij beheert de mediabudgetten en onderhoudt het contact met zowel de online als de mediabureaus. Daarbij zorg je voor een slimme positionering en activatie van de verschillende concepten (Tex Mex en Kruiden), zoals de bijvoorbeeld de lokale activaties van Nacho Day, de samenwerking en campagne voor thuisgekookt.nl en de Libelle Zomerweek.

Paulig zoekt een commerciële en gedreven marketeer met goede kennis van brand management die het merk verder gaat brengen. Jij bent een gepassioneerde foodie en volgt de trends in food en retail op de voet, waardoor je weet hoe je de producten het best activeert in de lokale markt. Jij houdt ervan om te werken in een organisatie waar snel geschakeld wordt, met een goede dosis ondernemerschap. Je bent zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en pakt taken proactief op.


De organisatie biedt

  • Een marketingrol waarbij het draait om merkbeleving en activatie voor een mooi A-merk
  • Deel uitmaken van een enthousiast en gedreven team met passie voor food
  • De steun van een professioneel internationaal A-merkbedrijf
  • Een no-nonsense werkomgeving met een modern kantoor, voorzien van een professionele proefkeuken
  • Fulltime functie met hybride werkmogelijkheden
  • Ruimte om je creativiteit kwijt te kunnen met een goede basis vanuit het hoofdkantoor


Kandidatenprofiel

  • 4+ jaar ervaring in brand management en activatie in retail/fmcg
  • Affiniteit met food & ervaring in een internationale werkomgeving
  • Analytische ervaring en interpretatie van data-analyses (Nielsen, GFK)
  • Commercieel mee kunnen denken in de driehoek marketing, sales en category management
  • Gestructureerd, creatief, zelfstartend
  • Ondernemend, strategisch, hands-on
  • Vloeiend in Nederlands en Engels, Frans is een plus


Competenties

  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Visie en strategie
  • Stakeholdermanagement
  • Markt- en klantgerichtheid
  • Eigenaarschap
  • Initiatief, zelfstartend

Over de organisatie

Bij Paulig draait het allemaal om ‘Een leven vol smaak.’ Dit internationale familiebedrijf met het hoofdkantoor in Finland heeft meer dan 2.200 medewerkers in dertien verschillende landen en produceert kwalitatieve producten o.a. op het gebied van koffie, world food categorieen (tex mex & asia) en kruiden voor zowel retailers als de out of home kanalen. Onderdeel van het Paulig portfolio zijn de sterk groeiende merken zoals Santa Maria, Poco Loco en Risenta. Kernwaarden bij Paulig zijn: ‘Stay Curious’, ‘Strive for Excellence’ en ‘Grow Together’. Binnen het Benelux-team is de teamspirit hoog, de sfeer informeel en speelt passie voor food een centrale rol.

Lees meer over

“In de rol van Brand Manager krijg jij de vrijheid om een verschil te maken voor het merk Santa Maria in de lokale markt. Eigenaarschap, ondernemerschap en commercieel denken typeren deze rol.”
Marie-Ange Vaessen
Marketing Manager Benelux

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2022 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04