Melitta

Melitta

De Melitta Group is het meesterbrein achter een aantal succesvolle merken die het leven een stuk aangenamer en makkelijker maken. Dat begon allemaal met koffie, maar is intussen uitgebreid met merken als Toppits (vershoud- en aluminiumfolie, diepvries- en lunchzakjes) en Swirl (onder andere afval-, pedaalemmer en stofzuigerzakken).

Melitta is het merk voor alle koffieliefhebbers en zorgt graag voor een bijzondere koffiebeleving. Consumenten en professionals kunnen er voor alles terecht wat bij een echt goede kop koffie hoort: filter- en bonenkoffie, koffiepads, instantspecialiteiten, filterzakken, handfilters, filterkoffiemachines, volautomatische koffiemachines, koffiemolens, waterkokers, melkopschuimers en nog veel meer. Het is een van de bekendste en grootste merken in het koffiesegment in B2B en B2C (zowel in retail, non-food retail en foodservice) dat wereldwijd in ruim veertig landen actief is.

Oprichtster Melitta Benz is anno 2024 nog steeds hét voorbeeld voor de organisatie. In 1908 ontwikkelde zij met behulp van een messing doos en een blad vloeipapier de eerste koffiefilter ter wereld. Met haar vindingrijkheid, ondernemersgeest en passie bouwde zij de onderneming succesvol uit en legde daarmee het fundament voor het hedendaagse concern. In de afgelopen 100 jaar bracht Melitta regelmatig een revolutie teweeg in de bereiding van koffie: zo introduceerde het merk bijvoorbeeld de eerste fijngemalen en vacuümverpakte filterkoffie én de eerste elektrische filterkoffiemachine op de Duitse markt. Bovendien is de hoge kwaliteit van hun filterzakken met het gepatenteerde Aromapor-papier onovertroffen.

Als familiebedrijf met een rijke traditie hanteert het team van Melitta een lange termijn benadering bij alles wat ze denken en doen. Met focus op verduurzaming wil de organisatie de komende jaren de omzet verder laten groeien.

Cultuur

Melitta Nederland is onderdeel van de Benelux-organisatie (met in totaal 40 medewerkers), en is gevestigd in Gorinchem. Ook is er een Belgische vestiging in Lokeren. In het team heerst een fijne werksfeer en worden geregeld gezamenlijke activiteiten georganiseerd. Het is een platte organisatie waar veel ruimte is voor ondernemerschap, persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief. Daarnaast is het tevens een cultuur waarin heldere doelstellingen gezet worden om het verschil te maken in de markt. Het motto is er: work smart, play hard, in combinatie met ruimte voor humor.

Meer weten over of samenwerken met ons? Onze experts staan je graag te woord

2024 Copyright - People Select - Privacy statement