L’Oréal

L’Oréal

‘Because you’re worth it’, met die wereldberoemde slogan spreekt L’Oréal vrouwen én mannen aan om hun unieke schoonheid te omhelzen en hun zelfvertrouwen te versterken. Het bedrijf is al meer dan 110 jaar marktleider in de beauty business en is een van de grootste FMCG-spelers ter wereld. Met innovatieve en luxueuze producten die voor iedereen toegankelijk zijn en inspirerende, omnichannel customer journeys speelt het merk optimaal in op de wensen van de consument. Het merk laat zich daarbij inspireren door de diversiteit in schoonheid die varieert per land, per cultuur en per tijdvak. Om al die verschillende consumenten goed te bedienen is er een breed scala aan schoonheidsproducten dat voortdurend geïnnoveerd wordt. Het portfolio dekt alle denkbare cosmeticalijnen: haarverzorging, haarkleuring, skin care, make-up en parfum.

Frans

L’Oréal is een Frans, beursgenoteerd bedrijf dat in 1909 is gestart toen oprichter en chemicus Eugène Schueller kleurspoelingen voor het haar ontwikkelde. Die producten verkocht hij aan kapperszaken in Parijs. Inmiddels gaan er jaarlijks meer dan 53 miljoen producten over de toonbank.  Het bedrijf is niet alleen organisch gegroeid, maar ook door slimme overnames van bijvoorbeeld Maybelline en The Body Shop. Bekende merken zijn L’Oréal Paris, Garnier, Kérastase, Lancôme, Biotherm, Giorgio Armani, Vichy en Maybelline NY.

L’Oréal heeft vier divisies, met elk een eigen expertise en distributiekanaal. De Consumenten Producten Divisie is de grootste, verder zijn er L’Oréal Luxe, de Professionele Producten Divisie en de Active Cosmetics Divisie. Die laatste richt zich op de kwaliteit en gezondheid van de huid. Dankzij wetenschappelijk onderzoek en veel onderzoek en innovatie houden de merken hun toppositie vast. Overtuigende marketingcampagnes, sterke strategische relaties met de retailers en een uitstekende distributie dragen daar eveneens aan bij. Duurzaamheid staat hoog op de agenda. Zo worden alle shampooflessen binnenkort van 100% gerecycled en recyclebaar plastic geproduceerd. De E-commerce business wordt versneld met technologie als Modiface, waarmee consumenten online producten kunnen uitproberen.

Nummer één

Het hoofdkantoor van L’Oréal Benelux zit in Hoofddorp. Daar werken circa 500 medewerkers aan het behalen of uitbouwen van de nummer één positie voor de merken in de Nederlandse markt. Gedreven en ambitieuze collega’s die professioneel kritisch zijn op de status quo, kansen herkennen en risico’s durven nemen in de uitdagende en dynamische markten die draaien om innovatie en optimaal inspelen op de wensen van de consument. Daarbij wordt digital first, innovatief en data-driven gewerkt.

Om continu te kunnen inspelen op de snel veranderende markt, investeert L’Oréal veel in de persoonlijke ontwikkeling van mensen. Dit betekent dat het bedrijf altijd iemand zal aannemen met een plan (en dus nooit ‘for just one job’). Verder geven ze jou zelf de regie over het opstellen van jouw persoonlijke ontwikkelplan. Dit alles vindt plaats in een non-hiërarchische, ondernemende en innovatieve werkomgeving. Het is een plek waar een jong team van gepassioneerde professionals op een relaxte manier met elkaar samenwerkt. Ook zijn er regelmatig borrels en uitjes.

2023 Copyright - People Select