Een stevige passie voor bakken, daarover beschikken ze bij het Belgische familiebedrijf La Lorraine Bakery Group al meer dan 80 jaar. Een passie die goed te proeven is in hun brede assortiment. Van versgebakken brood en luxebroodjes tot de patisserie en viennoiserie die via foodservice- en retailkanalen de consument bereiken. Alles draait om authentieke smaken, verse, gezonde en lekkere producten. Om te zorgen voor ingrediënten van topkwaliteit malen ze zelf hun rogge en tarwe tot bloem.
La Lorraine Bakery Group is een toonaangevende producent van bake-off producten in het hogere marktsegment met merken als PANESCO en LaLorraine. Ze zijn de grootste industriële bakkerij van België en hebben productiefaciliteiten in Polen, Tsjechië, Turkije en Roemenië. Zo bedienen ze de hele Europese markt. Met vindingrijke innovaties en nieuwe technologieën weten ze zelfs de ontwikkelingen binnen de markt te beïnvloeden.
In totaal werken er circa 4.500 medewerkers bij La Lorraine Bakery Group, waarbij veel landen eigen vestigingen hebben voor sales en trade/customer marketing. Ook in Nederland zit een eigen commercieel team van 20 mensen dat zich richt op de lokale markt. Ongeveer 75 procent van de omzet in Nederland komt uit foodservice, 20 procent komt uit retail. De komende periode wordt ingezet op verdere groei, zowel uit de huidige maar zeker ook op nieuwe en andere kanalen.
Cultuur
Als foodie voel je je helemaal thuis bij La Lorraine Bakery Group. De cultuur is er no-nonsense, pragmatisch en down-to-earth. Waarden als ondernemerschap, innovatie, samenwerken, respect en verantwoordelijkheid nemen staan er centraal. Inspelen op trends en ontwikkelingen om de klant en de markt van de juiste smaken en producten te voorzien staat altijd op nummer één. Of dat nou een chef of een category manager, inkoper, chef, cateraar, een lunchroombezoeker of een petrolklant is.