https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/l-oreal/
People Select

L' Oreal

L'Oréal is al meer dan 100 jaar wereldwijd marktleider in de beauty business en is één van de grootste FMCG-bedrijven ter wereld. Ze bewegen zich in dynamische markten, waar succes afhankelijk is van de mate waarin de organisatie erin slaagt om met innovatieve producten en omnichannel consumer journeys in te spelen op de wensen van de consument. Met 36 merken voldoet L’Oréal aan de verschillende consumentenbehoeften en geloven ze dat ze met hun producten kunnen bijdragen aan zelfvertrouwen en zelfwaardering. Voorbeelden van merken zijn: L’Oréal Paris, Garnier, Kérastase, Lancôme, Biotherm, Giorgio Armani, Vichy en Maybelline NY.

In het Nederlandse hoofdkantoor in Hoofddorp werken ongeveer 470 mensen aan het behalen of uitbouwen van de nummer 1 positie voor de merken in de Nederlandse markt. Hun overtuigende marketingcampagnes, sterke strategische relaties met retailpartners en een ijzersterke distributie stellen de organisatie in staat om jaarlijks meer dan 53 miljoen producten te verkopen. L’Oréal heeft vier divisies met elk een eigen expertise en distributiekanaal: de Consumenten Producten Divisie, die streeft naar een bereik van 1 miljard nieuwe consumenten in 2020. Verder zijn er L’Oréal Luxe, de Professionele Producten Divisie en Active Cosmetics Divisie, die zich richt op de kwaliteit en gezondheid van de huid.

De belangrijkste ontwikkeling van de afgelopen 10 jaar is de digitale transformatie. In 2009 zei CEO Jean-Paul Agon: “Digital is not the cherry on the cake, it is the new cake.” en begon het tijdperk van L’Oréal als eerste en grootste Beauty-Tech company ter wereld. Sindsdien zijn alle werknemers getraind in de nieuwe ‘digital hard skills’ en hebben ze (naast nieuwe merken) ook diverse Tech start-ups overgenomen. Het beste voorbeeld is Modiface, dat hen in staat stelt consumenten online en realtime producten te laten proberen. Deze technologie zal de E-commerce business nog verder accelereren.

Om continu te kunnen inspelen op de snel veranderende markt, investeert L’Oréal veel in de persoonlijke ontwikkeling van mensen. Dit betekent dat L’Oréal altijd iemand zal aannemen met een plan (en dus nooit ‘for just one job’). Verder geven ze jou zelf de regie over het opstellen van jouw persoonlijke ontwikkelplan. Dit alles vindt plaats in een non-hiërarchische, ondernemende en innovatieve werkomgeving, waar gepassioneerde professionals op een relaxte manier met elkaar samen werken. Mensen zijn trots om voor L’Oréal te werken en samen vormen ze de meest betrokken werknemers van Nederland (onderzoek van Korn Ferry Hay Group in 2018).

© 2019 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04