https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/koninklijke-euroma/customer-marketing-intelligence-manager/
People Select

Customer Marketing & Intelligence Manager

6 + jaar
Zwolle | 16 mrt

Functieomschrijving

Als Customer Marketing & Intelligence Manager ben je verantwoordelijk voor het commerciële prijsbeleid voor zowel Euroma als de klant. Jij challenget beide partijen en kijkt met een helicopterview over de categorieen heen naar mogelijkheden om onder meer prijs, marges en promoties te optimaliseren. Zo help je hen te sturen op een zo hoog mogelijk rendement en maximalisatie van de opbrengst. In deze gloednieuwe functie combineer je net revenue management-taken met trade marketing en adviseer je het salesteam en de klant gevraagd én ongevraagd om de P&L te optimaliseren en de producten zo gunstig mogelijk aan te bieden. Je ontwikkelt een tool/dashboard om de account- en category managers te ondersteunen bij het vinden van de ideale margemix over het gehele assortiment en de categorie. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan trade marketingtaken, zoals het adviseren op basis van analyses van markt- en concurrentie, het maken van categorieplannen, schappenplannen, promotieanalyses en de handelscommunicatie voor de merken.

 

De organisatie biedt

  • Een afwisselende mix van net revenue management en trade marketing, met direct klantcontact en hechte samenwerking met het salesteam
  • Een functie bij een internationale toonaangevende speler in diverse categorieën zoals onder andere kruiden & specerijen, soepen, sauzen, dressings en maaltijdmixen die garant staan voor een volwaardige positie en gesprekspartner bij de klant
  • Veel ondernemersvrijheid en ruimte om groeikansen te verzilveren
  • Een hypermoderne werkomgeving, waar alles draait om smaak en food
  • Kansen om binnen sales of in de breedte door te groeien

 

Kandidatenprofiel

  • Minimaal 6 jaar relevante financiële en/of commerciële ervaring
  • Strategische en conceptuele vaardigheden
  • Op basis van marktanalyse kansen vertalen naar concrete actiepunten
  • Excellent analytisch en cijfermatig inzicht
  • Planmatige aanpak, resultaatgericht
  • Stevige, gedreven persoonlijkheid, lef, proactief, communicatief sterk
  • Commercieel, ondernemend, proactief, hands-on
  • Afgeronde (HBO)-opleiding richting Bedrijfskunde of Economie

 

Competenties

  • Stakeholdermanagement
  • Eigenaarschap
  • Markt- en klantgerichtheid
  • Informatieanalyse
  • Communiceren, luisteren en presenteren
  • Overtuigingskracht en impact
  • Initiatief, zelfstartend

Over de organisatie

Voor de allerbeste kruiden en specerijen reizen de mensen van Euroma al bijna 120 jaar de hele wereld over. En dat levert ze de 3espeler in kruiden in Europa met een breed assortiment aan producten en totaaloplossingen op voor toonaangevende spelers in de internationale foodbusiness. Euroma is de producent van merken als Euroma, Jonnie Boer en Drogheria & Alimentari. Naast deze A-merken is er een groot assortiment producten onder private label.
Lees meer over Euroma

“De Customer Marketing & Intelligence Manager is letterlijk en figuurlijk van alle markten thuis. Hij/zij brengt kennis van markten en klanten naar binnen en bepaalt zo het trade marketing en commercieel beleid. En deze alleskunner combineert een goed gevoel voor klanten en kansen met inhoud en feiten. Voor iemand die graag voor de teamprestatie gaat maar ook een onafhankelijke positie durft in te nemen.”
Jan van Lokven
Business Unit Manager Consumer Products

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2020 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04