https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/koninklijke-euroma/
People Select

Koninklijke Euroma

Ambitieus en slagvaardig

Voor de allerbeste kruiden en specerijen reizen de mensen van Euroma al bijna 120 jaar de hele wereld over. Alles om het compleetste aanbod met de allerbeste smaak te kunnen leveren. En dat levert een breed assortiment aan producten en totaaloplossingen op voor toonaangevende spelers in de internationale foodbusiness. Zodat consumenten optimaal kunnen genieten van de geleverde kruiden en specerijen. Ze denken bovendien graag van bron tot bord mee met hun klanten en bieden hoge service. De culinaire creativiteit zorgt voor verrassende en innovatieve smaakmengsels. En het maakt ze de 3e speler op kruidengebied in Europa.

Merken en private label

Euroma is producent van het retailmerk Euroma, bekend van o.a. de samenwerking met Jonnie Boer, en distributeur van de molens van Drogheria & Alimentari. Naast deze A-merken is er een groot assortiment producten voor private label. Circa 20% van de huidige omzet van circa 250 miljoen komt uit retail (merk of private label). De overige 80% is afkomstig van grote en kleine A-merk klanten in food, die de kruiden gebruiken in hun producten. Euroma heeft langdurige en hechte partnerships opgebouwd met een scala aan leveranciers. Alle grondstoffen ondergaan een strenge kwaliteitsselectie voor ze verder verwerkt worden voor de klant, zodat ze altijd voldoen aan de hoogste eisen op het gebied van voedselveiligheid. Een garantie voor pure, natuurlijke producten van hoge kwaliteit met een authentieke smaak.

Populair

Het laatste decennium is Euroma enorm gegroeid door zowel organische groei als overnames en wint het eigen Euromamerk aan populariteit. In 2017 heeft Euroma kruidenspecialist Intertaste overgenomen en zijn ze daardoor nog sterker geworden in (verpakkings)oplossingen. Ze lopen bovendien steevast voorop als het gaat om conceptontwikkeling en doen er alles aan die koppositie te houden. In 2022 wil de organisatie dé toonaangevende smaakmaker zijn door het bieden van efficiënte en betrouwbare totaaloplossingen. Met die groeispurt komt ook een voorbeeldfunctie. De organisatie voelt zich verantwoordelijk om de toekomst op een duurzame manier in te richten. Het doel is om in 2025 een volledig assortiment van duurzame kruiden en specerijen te hebben. Maar ook om energiebesparende maatregelen te nemen voor het in 2019 te betrekken nieuwe kantoor in Zwolle.

Ambitie

Euroma is een ambitieuze onderneming die volop innoveert om de business te laten groeien. Ze houden er niet alleen van pittige producten, maar ook van mensen met pit en ondernemerschap. Ze werken graag met gemotiveerde, oprechte en betrokken werknemers, die niet snel opgeven en handelen vanuit hun expertise. De cultuur is er no-nonsense, nuchter, open en toekomstgericht. Het ambitieniveau is er hoog: ze willen de meest klantgerichte leverancier van kruiden en specerijen zijn.

© 2018 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04