https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/koninklijke-de-kuyper/
People Select

Koninklijke De Kuyper

Ambachtelijk maar ultramodern

De rook uit de schoorstenen van de gin distilleerders kringelt langzaam omhoog in het Schiedam van 1911. Graanmolens torenen hoog uit boven de met zwarte aanslag bedekte en regenachtige daken van de stad. De hoogtijdagen van de gin producerende stad zijn voorbij, als zware stoommachines de fundering leggen voor een bedrijf dat uitgroeit tot het ultramoderne De Kuyper.

Achter de honderd jaar oude façade van het monumentale pand in Schiedam huist tegenwoordig ‘s werelds grootste cocktaillikeurenmerk. Elk jaar verkoopt De Kuyper zo’n 60 miljoen flessen in meer dan 40 smaken. Bijzonder is dat het bedrijf uit 1695 nog steeds voor 100 procent in handen van de familie De Kuyper is. Het staat bovendien in de top tien van oudste familiebedrijven van Nederland en die rijke geschiedenis is elke dag te bewonderen. Natuurlijk mogen voorbeelden van eigen merken als De Kuyper Likeuren, Rutte & Zn. Gin en Jenever, Dropshot, Peachtree en Mandarine Napoleon daar niet ontbreken. In Nederland voert het bedrijf ook agency merken als Jim Beam, Half Hitch Gin, Russian Standard, Zubrowka en No. 3 Gin.

De Kuyper maakt zijn producten nog steeds op ambachtelijke wijze, maar het productieproces is in de loop der tijd wel flink veranderd. De distilleerderijen zijn allang uit Schiedam verdwenen en de molens zijn een toeristische attractie geworden. De unieke smaken komen tot de dag van vandaag wél bij De Kuyper zelf vandaan. Grondstoffen als fruit, cacao, vanille en koffie worden er enkele weken op alcohol gelegd om langzaam de smaakstoffen te onttrekken. Andere aroma’s worden gewonnen door ingrediënten als sinaasappelolie of citroenlinten juist te stoken met alcohol. Aan het eind van het proces wordt suikerstroop toegevoegd aan alle likeuren, die in meer dan honderd landen verkocht worden.

Met de komst van de nieuwe CEO Mark de Witte in 2015 is De Kuyper een nieuwe ontwikkelingsfase ingeslagen. De Kuyper wil wereldwijd image leader in cocktails zijn en streeft naar een flinke omzetgroei. Tradities en vakmanschap gaan er hand in hand met innovaties. In het nieuwe strategische plan staan drie zaken centraal: portfolio- en landenfocus, cultuurverandering en professioneel partnership met klanten in on en off trade. De organisatie is competitief, heeft een platte structuur en een hands-on karakter en drijft op betrokken, enthousiaste en flexibele werknemers.

Meer weten over dit bedrijf?

Meer weten over dit bedrijf en de mogelijkheden voor jou? Neem dan contact met me op.

© 2018 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04