https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/iri-nederland/
People Select

IRi Nederland

Marktinformatie en advies

Hoe vaak eet de gemiddelde Nederlander eigenlijk buitenshuis? Drinken Nederlanders liever champagne of prosecco? Precies weten wat de consument wil, heeft topprioriteit voor retailers en fabrikanten. Want het shopgedrag en de behoeftes van consumenten veranderen in snel tempo. Boodschappen doen gaat steeds meer online en in de winkel onderzoeken consumentenproducten en prijzen via apps en social media. Dagelijkse boodschappen worden gedaan bij meer dan drie verschillende retailers. Voor retailers en leveranciers is het een hele uitdaging geworden om alle veranderingen bij te houden. Maar die taak neemt IRI Nederland (IRI) graag over.

Iri is een internationale leverancier en datapartner in marktinformatie, oplossingen en diensten, die FMCG-klanten helpt om succesvol te zijn op marketing- en salesvlak. IRi werkt voor belangrijke retailers en fabrikanten en levert zowel analytics als technologie. Wekelijks komen er miljarden records binnen die added value kunnen bieden aan bedrijven. Op basis van kassagegevens van retailers en shopperonderzoek levert IRi een unieke combinatie van marktinformatie en gerichte analyses, adviezen en aanbevelingen om informatie snel en makkelijk toegankelijk te maken. Zo lukt het leveranciers om hun marges, omzet en marktaandeel te verhogen. Zelfs in uitdagende tijden. Iri zorgt wereldwijd voor groei bij klanten door de vinger te leggen op relevante zaken en adviezen te geven hoe sales en marketing hierop in kunnen spelen.

Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf is opgericht in 1979 in Chicago met de introductie van een BehaviorScan, een service die de ROI van TV-campagnes kwantificeert. In 1993 herkent het bekende zakenblad Forbes magazine hun competentie al en noemt IRi een ‘bedrijf om goed in de gaten te houden’. Vanaf dat moment gaat het hard met de groei. Ook in Nederland is Iri al jaren een gevestigde partij die continue meebeweegt met alle technologische mogelijkheden, waardoor nog meer data nog sneller en preciezer verwerkt kunnen worden tot adviezen en insights op maat. De organisatie richt zich steeds breder op consumentendata en wil - naast de traditionele klantengroepen - ook groeien bij bijvoorbeeld overheden en banken.

Bij Iri Nederland werk je voor en met veel verschillende klanten, van kleine familiebedrijven tot grote multinationals. De ambities zijn er groot en de organisatie stelt zich steeds proactiever op in de markt om nieuwe business te genereren. De organisatie heeft wereldwijd klanten en vestigingen in 15 landen, waaronder één in Zaltbommel. In Nederland werken circa 180 personen, waarvan 40 in het commerciële team. Medewerkers van Iri brengen Big Data tot leven, werken graag samen en zijn innovatief en creatief. Het is een platte, open en collegiale organisatie waar mensen veel in teamverband samenwerken.

 

© 2021 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04