Hero gelooft in de kracht van de natuur. Met de slogan ‘Conserving the goodness of nature’ wil de organisatie jong en oud op een gezonde manier laten genieten. Dat doen ze met een breed scala aan producten. Iedereen kent wel de fruitige jam, dessertsauzen, cassis, fruitsappen en tussendoortjes onder merknaam B’tween. Daarnaast is het bedrijf ook een grote speler in flesvoeding, fruithapjes, knijpfruit en biologische snacks en tussendoortjes voor baby’s en kinderen. Deze liggen in het schap met de merknamen Hero Nutrasense en Organix. Ook het foodservicekanaal wordt bediend met een speciaal assortiment.
Hero Benelux is onderdeel van de internationale Hero Group, die actief is in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika, Centraal-Azië en het Verre Oosten. Het hoofdkantoor zit in Zwitserland. De geschiedenis van de organisatie gaat terug naar 1886. In dat jaar beginnen de vrienden Gustav Henckell en Gustav Zeiler een conservenfabriek om groente en fruit te verwerken. Hun eerste product: een blikje erwten, gevolgd door kruisbessen- en pruimenjam. Wereldwijd werken er inmiddels 4.300 medewerkers in 16 landen aan het realiseren van de missie. De vier kernwaarden zijn ‘Create wow’, ‘Everyone Hero’, ‘Nourish others’ en ‘Take responsibility’. Sinds 1914 is Hero actief op de Nederlandse markt.
Hero Benelux is category captain bij meerdere klanten. Komende jaren wil de organisatie flink doorgroeien, zowel organisch als via acquisities. Daardoor wordt ingezet op zowel innovatie als renovatie. Met een actief duurzaamheidsbeleid en de drive om topkwaliteit merkproducten te leveren, innoveert Hero continu om de consumentenverwachtingen op het gebied van smaak, kwaliteit, gemak en ingrediënten te overtreffen. Transparantie staat daarbij hoog in het vaandel.
Cultuur
Het hoofdkantoor van de Benelux-organisatie zit in Breda. Daar werken ongveer 60 medewerkers, waarvan de helft het commerciële team van de Benelux-organisatie vormt. De cultuur is er informeel, open, gemoedelijk en no-nonsense. Originele ideeën zijn er meer dan welkom en waarden als ondernemerschap, verandering, snelheid, verantwoordelijkheid en familie staan centraal. Er is veel aandacht voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de medewerkers. Want, zo vinden ze: als mensen groeien, groeit het bedrijf mee. Verder werken we hybride (woendag en vrijdag vanuit huis) en wordt er geregeld op donderdagmiddag geborreld en een potje tafeltennis gespeeld.