https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/hak-fresh/
People Select

HAK Fresh

HAK behoort tot de top 3 maaltijdmerken in Nederland en is de laatste jaren getransformeerd van een traditionele conservenproducent in de Benelux naar een merkenbedrijf in plantaardige voeding dat actief is in Noordwest-Europa. Hun missie is glashelder: mensen – op elk moment van de dag – helpen om meer groenten en peulvruchten te eten. Thuis of buitenshuis. Van een curryschotel met linzen tot salade met bietjes en de groenten voor bij de aardappelen. Het assortiment bestaat uit natuurlijke en gezonde producten, die lekker en makkelijk klaar te maken zijn.

HAK Fresh

HAK Fresh, sinds 2017 onderdeel van HAK, richt zich met op maat gemaakte groenteconcepten op het verrijken van maaltijden (zoals salades, pizza’s en broodjes) voor een grote diversiteit aan klanten zowel in foodservice (zoals tankstations, inflight- en bedrijfscatering en franchiseformules). Ook levert deze tak koelverse ready-to-eat en ready-to-heat maaltijdcomponenten en salades aan supermarkten met groenten als hoofdingrediënt. HAK innoveert het Fresh assortiment continu om kansen in de markt te verzilveren. Met speciale technieken kunnen zij producten met een lange THT leveren, zonder toevoeging van conserveringsmiddelen en bieden ze culinaire en creatieve oplossingen op maat.

Achter de schermen is er de laatste jaren veel gebeurd. De strategie van HAK is met de komst van HAK Fresh uitgebreid met de productie van verse groente-ingrediënten met hoge toegevoegde waarde op de locatie in Den Bosch. Er is veel geïnvesteerd in onder meer nieuwe kwaliteitssystemen, extra productiecapaciteit en technologie, personeel en vernieuwing van het productassortiment. Na de verbouwing is de nieuwe high-care productielocatie gereed en is HAK Fresh klaar voor de toekomst.

Duurzaamheid zit in de hele organisatie al sinds de oprichting in het DNA en de organisatie is daar dan ook voortdurend actief mee bezig. Samen met leveranciers streven ze bij HAK naar lokale en duurzame teelt met het onafhankelijke keurmerk On the Way to PlanetProof. Er wordt met de seizoenen mee geproduceerd, dus op de momenten dat de oogsten plaatsvinden. HAK zit dus dicht op de natuur.

Met de recente aankoop van Four Seasons Food verbreedt de organisatie verder met maaltijdoplossingen met groenten en peulvruchten en soepen en sauzen in stazakken onder private label. Tel daar de salesorganisatie in Duitsland, HAK Foodeko én de samenwerking met Pietercil Group in België bij op en de volledige scope en ambities van de organisatie tekenen zich af. Al deze bedrijfsonderdelen zijn samen ondergebracht onder de naam Neerlands Glorie Groenten & Fruit. De strategie waarmee die organisatie bedrijven verbindt: Mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten. Anyplace, anytime, anywhere.

Ondernemerschap, flexibiliteit, kwaliteit en innovatie zijn kernwaarden die HAK Fresh deelt met de gehele organisatie. HAK voelt nog altijd als een familiebedrijf, waar medewerkers zich echt thuis voelen en waar veel waarde gehecht wordt aan en veilige, gezonde en prettige werksfeer. De medewerkers zijn ondernemend, open, betrokken, kwaliteitsgericht en nemen hun eigen verantwoordelijkheid. Ook waardering voor elkaar is een belangrijke pijler.

© 2022 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04