GoodLife Foods

GoodLife Foods

Bij GoodLife Foods draait het om lekker eten om van te genieten en met elkaar te delen. Want ‘het goede leven’ betekent er ook: alles uit het leven halen en een goede balans vinden om gezond en gelukkig te zijn. Dat betekent dat je jezelf soms verwent met een lekkere snack.  En dat je een andere keer juist bewust kiest voor een gezonde, vegetarische maaltijd. In beide gevallen biedt GoodLife Foods kwalitatief hoogwaardige en smakelijke producten, want hun missie is: ‘Serve The GoodLife with our passion for food’. Daarvoor gebruiken ze zoveel mogelijk pure en natuurlijke ingrediënten en focussen ze op duurzaamheid.

Snacks

GoodLife Foods is een van de grootste Europese leveranciers van diepvriessnacks. Naast de 1 miljoen frikandellen die er dagelijks van de band rollen, produceren ze onder meer diepgevroren hamburgers, gehaktballen, mini snacks, kroketten, loempia’s, kaassnacks. En dat voor zowel A-merken als private label. Elke dag worden er zo’n 4 miljoen snacks gemaakt, die vervolgens verkocht worden in verschillende kanalen: van retail en foodservice/out-of-home tot B2B-klanten.

Het merkenportfolio van GoodLife Foods is zeer gevarieerd en bestaat uit gevestigde merken zoals Beckers, Mexicano en Cas Culinair in Nederland. Internationale merken zijn onder meer Bicky (België), GoodLife (UK) en Daloon (Denemarken). Naast vleesproducten biedt de organisatie ook een uitgebreid en gevarieerd assortiment aan vegetarische producten.

Toonaangevend

GoodLife Foods is een bundeling van een diverse groep bedrijven met iconische merken en een grote variëteit aan producten. Stuk voor stuk bedrijven die sinds de jaren ’50 toonaangevend zijn in food. Zoals Beckers, dat in de jaren ’50 de originele frikandel uitvond of GoodLife, dat sinds de jaren ‘80 aan de wieg stond van heerlijke vegetarische maaltijden. En Daloon, een merk dat in de jaren ’60 als eerste de loempia in Scandinavië introduceerde. Door al die innovatieve geesten bij elkaar te brengen beschikt GoodLife Foods over een schat aan kennis en expertise, wat ze een onbetwist expert in snacks en food maakt. Met de ondersteuning van een investeringsmaatschappij is er focus op het verhogen van de winst, snelle groei en innovatie, zowel organisch als door acquisities.

In totaal werken er in Nederland zo’n 350 mensen bij GoodLife Foods, waarvan ongeveer 80 op het hoofdkantoor in Breda. Behalve de vier productielocaties in Nederland (in Boxtel, Dordrecht, Katwijk en Oudkarspel) zijn er fabrieken in België en Denemarken. Kernwaarden van de organisatie zijn: verbinden, ondernemerschap, transparantie en trots. De cultuur is er nuchter, ondernemend, open, positief en hands on. De organisatie heeft korte lijnen en transparantie is er belangrijk. Eigen initiatieven en een dosis lef worden gestimuleerd. Er wordt hard gewerkt, maar er is ook ruimte voor humor en gezelligheid.

2024 Copyright - People Select - Privacy statement