https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/farm-frites/senior-brand-manager/
People Select

Senior Brand Manager

Vacature ingevuld
Senior Brand Manager
8+ jaar
Oudenhoorn | 06 mei

Wat ga je doen?

De Senior Brand Manager ontwikkelt en implementeert een gloednieuwe, global korte- én langetermijnstrategie voor het merk en bouwt aan de brand equity, positionering en het portfolio. Jij kijkt met een frisse blik naar het merk en het assortiment en weet de magie van het merk te vertalen naar vernieuwende concepten en campagnes. Daarbij ben je een inspirerende en koersbepalende leidinggevende voor een team van 4 marketeers. Het eerste jaar ga je meteen aan de slag met een brand project voor het totale branded assortiment, het realiseren van innovatieve concepten en investeer je vol in de brandstrategie.

Farm Frites zoekt een ondernemende, flexibele Senior Brand Manager, die zich bewezen heeft in het (internationaal) uitbouwen en positioneren van merken. De organisatie is hard gegroeid en investeert momenteel volop in marketing. In deze nieuwe rol krijg je de kans om de aantrekkingskracht van het merk compleet opnieuw vorm te geven, waarbij je marktonderzoek initieert om haarfijn te weten wat er in de keuken van je klanten speelt. Je draagt je visie overtuigend uit en weet zowel intern als extern draagvlak te creëren. Je hebt van nature leidinggevende capaciteiten en bent een kei in samenwerken. Ook ben je goed in projectmanagement en het structureren van processen. De Senior Brand Manager is (in samenspraak met Sales) eindverantwoordelijk voor het bepalen van de juiste pricing strategie, dus ervaring hiermee is een plus.

Jij neemt graag het initiatief en dankzij jouw brede marketingervaring en positieve energie zorg je voor de gewenste groei. Jij voelt je thuis in een ondernemend familiebedrijf met hoge ambities, waarbij flexibiliteit vereist is. De focus ligt de komende periode op de merken waarbij de sterke positie op de Europese markt behouden moet blijven en er groeikansen liggen in onder meer Azië en Latijns-Amerika. Je bent bereid met enige regelmaat te reizen (circa 10 procent van de tijd).


Wat biedt de organisatie jou?

De kans om een global merk een compleet frisse impuls te geven, inclusief bijbehorende strategie, concepten en campagnes bij een snelgroeiende, nuchtere, wereldwijde speler op de B2B-markt. Een leidinggevende rol waarbij je een vierkoppig brand management team inspireert en coacht. Een dynamische werkomgeving bij een no-nonsense familiebedrijf met op termijn interessante doorgroeimogelijkheden binnen marketing, of in de breedte naar sales of internationaal.


Jouw ervaring

  • Minimaal 8 jaar relevante (internationale) brand managementervaring in food. Foodservice ervaring is een pré
  • Aantoonbare leidinggevende ervaring en capaciteiten
  • Track record in merken bouwen en innovatie, inclusief P&L verantwoordelijkheid
  • Ervaring met pricing strategie en marktonderzoek is een pré
  • Communicatief sterk, uitstekende stakeholdermanager en teamspeler
  • Proactief, resultaatgericht en pragmatisch
  • Goede beheersing Nederlands en Engels
© 2019 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04