Europastry

Europastry

Bij Europastry werken bakkers die de kunst van het broodbakken willen transformeren. Met één oog op het verleden en het andere oog op de toekomst vinden ze er de cultuur van het broodbakken opnieuw uit. ‘We are bakers’, zeggen ze daarom vol overtuiging. Met respect voor de tradities van ambachtelijke bakkerijen willen deze bakkers 2.0 industriële bakkerijen vooruithelpen door innovatie. Elke ochtend staan ze vroeg op om hun passie met de wereld te delen. Het productportfolio omvat meer dan 4.000 SKU’s en merken als Saint Honoré (brood), Dots (donuts) Sophie (viennoiserie) en Gran Reserva (zuurdesembrood).

 

Europastry is marktleider in de sector van Frozen Bakery. Al sinds 1987 bieden ze de beste bakkerijproducten aan in retail en foodservice. Hun strategie combineert de traditie van meester-ambachtslieden met innovatie om zo de heerlijkste producten te ontwikkelen. Het is een internationale onderneming, met de aanpak van een startup, die hun producten en ervaring in de bakkerijwereld aanbiedt in meer dan 80 landen over de hele wereld. Dat doen ze via 22 fabrieken en 33 verkoopkantoren in Europa, Amerika en Azië.

 

Voor Europastry is duurzaamheid geen doel, maar een realiteit. De organisatie is één van de duurzaamste bakkerijen ter wereld en loopt daardoor voorop in de transformatie van de bakkerijsector. Ze zetten onder meer in op het gebruik van lokale grondstoffen, duurzaam vervoer en groene energie. In vijf eigen – strategisch gelegen – innovatiecentra investeren ze voortdurend in R&D. Deze centra zijn strategisch gelegen in Spanje, de Verenigde Staten en Nederland. Die teams – bestaande uit meer dan dertig meester-bakkers, voedingsdeskundigen, ingenieurs en biologen – kijken naar de wereldwijde consumptietrends en de behoeften van de lokale markten en passen daar het assortiment op aan.

 

Cultuur

Het Nederlandse kantoor van Europastry verhuist binnenkort naar een modern kantoor in Hoofddorp. Het is een nuchtere en hands-on organisatie met gedreven vakmensen Er wordt veel samengewerkt en open gecommuniceerd. De focus van dit kantoor ligt op de Europese markt (UK, Ierland, Scandinavië, Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België). Er ligt veel groeipotentieel in foodservice.

2024 Copyright - People Select - Privacy statement