Elvee staat voor ‘jouw patisserie, altijd dichtbij’. Ambachtelijke topkwaliteit bonbons, chocolade en suikerwerken, gewoon verkrijgbaar bij jou in de supermarkt of nabije tuincentrum. Want iedereen wordt toch blij van een lekkere bonbon of een stukje chocolade? Als patisserie van de retail werken ze er elke dag aan nieuwe productideeën en verrassende smaken. Ambachtelijke topkwaliteit leveren is daarbij hun belangrijkste kernwaarde. Alle chocolade is eerlijk geproduceerd en Fairtrade gecertificeerd. Dat maakt de organisatie tot een gewaardeerd partner van een breed scala aan supermarkten en tuincentra. Een team van merchandisers richt door het hele land schappen in en ontzorgt daarmee de retailers.
Ambachtelijk
Elvee is in 1994 opgericht door een jonge ondernemer én chocoladeliefhebber die zag dat ambachtelijke bonbons op dat moment alleen in speciaalzaken te koop waren en niet in de supermarkt. Dat moest anders, dus kwam hij op het idee om die bonbons in te kopen in België en deze te verkopen via Nederlandse supermarkten. Jarenlang reed hij heen en weer met een wagen vol chocolade. De supermarkten reageerden al snel enthousiast, waardoor het assortiment steeds groter werd. De merknaam Elvee deed zijn intrede. Inmiddels is het productportfolio naast bonbons en chocolade uitgebreid met lekkernijen als nougat, fudge, truffels en een groot assortiment snoep.
In 2020 is Elvee overgenomen door Robert Mulder, die ook mede-eigenaar is van Chocolaterie Boulanger en Koekjesbakkerij Veldt. Het overgrote deel van alle chocolade (circa 85 procent) voor Elvee komt uit de eigen chocolaterie. De huidige 300 SKU’s worden verpakt bij een sociale werkplaats, waarmee Elvee ook hier oog heeft voor de maatschappij. Doel voor de komende tijd is om de organisatie verder te laten groeien en te professionaliseren en extra focus te leggen op de verkoop van het merk. Er liggen volop groeikansen, bijvoorbeeld in het tailor made aanbieden van seizoensgebonden producten. De ambitie is om binnen 3 tot 5 jaar te groeien naar een omzet van 13-15 miljoen en het aantal winkelpunten flink uit te breiden. Op dit moment komt ongeveer de helft van de omzet uit private label.
Cultuur
Het hoofdkantoor van Elvee zit in Gorinchem, waar een compact team momenteel druk werkt aan het rebranden en relaunchen van het merk. Doelstelling is om de doelgroep te verjongen, het aantal verkooppunten te vergroten en innovatiever te worden in het productportfolio en bijbehorende verpakkingen. De medewerkers zijn er zeer ondernemend, houden van aanpakken en delen natuurlijk een onstilbare passie voor de intensieve smaak en beleving van ambachtelijke chocolade en suikerwerken.