https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/ecotonewessanen-blx/commercial-lead-abbot-kinneys/
People Select

Commercial Lead Abbot Kinney's

6+ jaar
Amsterdam | 11 jan

Functieomschrijving

De Commercial Lead leidt Abbot Kinney’s naar verdere Europese groei en ontwikkelt het merk door tot een internationale brand met een innovatief portfolio in een toenemend aantal categorieën. In deze rol ben je volledig P&L- en omzetverantwoordelijk, bepaal je het strategische groeiplan en de juiste route to market per land. Je neemt het voortouw in het brand management voor alle Ecotone landen, bepaalt de brand equity en de bijbehorende communicatiestrategieën. Op innovatiegebied zorg je voor een goed gevulde pipeline en denk je na over mogelijkheden in nieuwe categorieën. Het merk bevindt zich per land in verschillende stadia van de life cycle. Jouw doel is om per markt de lokale kansen en mogelijkheden te onderzoeken en realiseren. Voor Nederland, als grootste markt, zorg je voor double digit groei in retail door hogere brand awareness en penetratie. Voor de landen waar het merk recent geïntroduceerd is of wordt ligt er meer focus op business development. Jij bepaalt met de lokale Ecotone teams waar de beste kansen liggen om het merk in de markt te zetten of uit te bouwen. Je onderzoekt voor de white space landen de point of entry, marktsegmentatie en juiste positionering om te komen tot de ideale route to market.

Ecotone biedt een afwisselende combinatierol op het snijvlak van marketing en business development, waarbij je zowel strategisch als tactisch en operationeel bezig bent.

De organisatie biedt

  • Volledige verantwoordelijkheid voor de Europese groei van het merk Abbot Kinney’s
  • De unieke kans om een zeer on trend en hard groeiend merk te leiden
  • Betrokkenheid bij de ontwikkeling en innovatie van het merk in alle stadia van de lifecycle
  • Een zelfstandige, leidinggevende, internationale rol onder de vlag van het Amsterdamse kantoor van een internationale corporate organisatie
  • De mogelijkheid om maatschappelijke impact te creëren binnen een resultaatgerichte organisatie met een gezondere wereld als doel
  • Korte werkbezoeken binnen Europa: circa eens per maand


Kandidatenprofiel

  • Minimaal 6 jaar marketingervaring, liefst gecombineerd met ervaring in sales, business development en/of Trade Marketing
  • A-merk ervaring is een must
  • Ondernemende mentaliteit, leiderschap, energiek, proactief en zelfstandig
  • Commerciële drive, goede communicatieve vaardigheden
  • Purpose driven, een passie voor duurzame merken en biologische voeding
  • Vloeiend in Nederlands en Engels (mondeling en schriftelijk)


Competenties

  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Eigenaarschap
  • Visie en strategie
  • Leidinggeven en coachen
  • Stakeholdermanagement
  • Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid

Over de organisatie

Ecotone/Wessanen BLX gelooft in de kracht van gezonde en duurzame voeding. Vanuit hun missie ‘food for biodiversity’ helpt het bedrijf consumenten om gezonder en bewust te leven met producten met pure en natuurlijke ingrediënten en een lekkere smaak. Ecotone wil uitgroeien tot een onbetwiste Europese leider in gezond en duurzaam voedsel. Het is een ondernemende organisatie met zeer betrokken en energieke medewerkers en grote ambities. Abbot Kinney’s is een aparte business unit binnen Ecotone.

Lees meer over Ecotone

“Met volle merkverantwoordelijk en een eigen NPD-lab heb je de groei van dit love brand volledig zelf in de hand. Met je team ben je bezig met de doorontwikkeling van het merk in diverse landen en stadia van de lifecycle. Een dynamische rol.”
Han van Nieuwland
General Manager Wessanen Benelux

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2021 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04