https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/do-it/key-account-manager-retail/
People Select
Vacature ingevuld

Key Account Manager Retail

4+ jaar
Barneveld | 03 mrt

Functieomschrijving

Als Key Account Manager Retail ga jij proactief zorgen voor het uitbouwen van de business in het retailkanaal. Jij vertelt de retailer het verhaal achter de 100% biologische producten en merken en bent zo ambassadeur van de duurzame missie van DO-IT. Daarbij zet jij je natuurlijke charmes in om de beste positie op de winkelvloer uit te onderhandelen. Je toont initiatief en pakt zelf de mogelijkheden om belangrijke beslissingen te nemen. De introductie, ontwikkeling en groei van de merken in retail staat centraal in deze rol, waarbij je focus in eerste instantie vooral ligt op uitbreiding in de Benelux. Jij investeert in een solide relatie met de klant en zorgt voor fact-based insights om de markt te veroveren.

DO-IT zoekt een gedreven en ondernemende Key Account Manager met merkenervaring, kennis van retail en een hart voor biologisch. Jij weet de gestelde groeiambities in retail te realiseren, haalt nieuwe accounts binnen en verstevigt de relatie en samenwerking door de concepten van de merken in de schijnwerpers te zetten en de klant te overtuigen van de duurzame missie van het bedrijf. Daarnaast regel jij de benodigde data en insights om de marktkansen optimaal te kunnen verzilveren. Jij bent een hands-on teamspeler die graag een positieve bijdrage levert aan de FMCG. Naast het groeien van de merken investeer je ook tijd in het uitbouwen van private label.

De Key Account Manager rapporteert aan de Business Unit Manager Consumer Products, Matthijs Kortlevers. Deze manager heeft zelf een achtergrond in retail en ziet volop kansen om de business de komende tijd intensief uit te bouwen. In het team zitten verder 2 sales-collega’s Health Food, een Sales Support, een Marketeer en een International Account Manager. Intern heb je verder nauw contact met de Brand Managers en logistieke collega’s.


De organisatie biedt

  • Een afwisselende salesrol waarin je actief kunt gaan bouwen aan merken in de retailmarkt
  • Een rol bij een purpose-driven, internationale organisatie met een heldere, duurzame missie
  • Werken met een 100% biologisch portfolio
  • De kans om je eigen rol te verzwaren door grote nieuwe accounts aan te trekken
  • Gedreven en gemotiveerde collega’s met een passie voor biologische voeding
  • Een fulltime functie


Kandidatenprofiel

  • Minimaal enkele jaren relevante saleservaring in de FMCG
  • Ervaring met merken en retail is een must
  • Kennis van private label is een plus
  • Ondernemend, proactief, oplossingsgericht, analytisch
  • Communicatief en sociaal sterk, cultuursensitief
  • Uitstekende beheersing Nederlands en Engels
  • Hart voor duurzaamheid en biologisch


Competenties

  • Eigenaarschap
  • Visie en strategie
  • Innovativiteit
  • Overtuigingskracht en impact
  • Flexibiliteit
  • Initiatief, zelfstartend

Over de organisatie

DO-IT bewijst dat duurzaamheid en commercieel business doen volledig hand in hand kunnen gaan. Ze zijn een ambitieuze game changer die het goede voorbeeld geeft en nieuwe wegen inslaat om door te groeien. DO-IT zit op dit moment in een transitiefase en zoekt iemand die daar onderdeel van wil uitmaken. Er heerst een echte start-up sfeer, wat maakt dat er veel mogelijk is op het gebied van eigen inbreng en groei. Met een aantal eigen merken, plannen voor uitbreiding naar meer A-merken een pastafabriek op Sicilië is DO-IT hard op weg de wereld verder te veroveren. Lees meer over DO-IT.

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

© 2021 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04