DO IT ORGANIC

DO IT ORGANIC bewijst dat duurzaamheid en commercieel business doen volledig hand in hand kunnen gaan. Ze zijn een ambitieuze game changer die het goede voorbeeld geeft en nieuwe wegen inslaat om door te groeien. DO IT ORGANIC zit op dit moment in een transitiefase. Er heerst een echte start-up sfeer, wat maakt dat er veel mogelijk is op het gebied van eigen inbreng en groei. Met een aantal eigen merken, plannen voor uitbreiding naar meer A-merken een pastafabriek op Sicilië is DO IT ORGANIC hard op weg de wereld verder te veroveren.
Met focus op retail, het aantrekken van productontwikkelaars voor meer in-house expertise en mooie, nieuwe plannen in de steigers gaan die de komende periode verzilverd worden. Centraal daarbij staan A-merk en consumentgericht denken en de flexibiliteit om snel in te kunnen op trends met nieuwe merken en concepten. DO IT ORGANIC wil zich zo ontwikkelen tot de onbetwistbare kennispartner in biologisch en gaat de business verder uitbouwen in meerdere kanalen door heel Europa. Momenteel komt ongeveer 1/3 van de totale omzet van circa 90 miljoen van consumentenproducten.
DO IT ORGANIC is in 1991 opgericht door Poppe Braam als groothandel in biologische grondstoffen en biologische, Italiaanse voedingsproducten van een groep Siciliaanse boeren en voedselproducenten. De organisatie werkt in coöperatief verband samen met ruim 5.000 kleinschalige, agrarische partners in verschillende projecten en heeft wereldwijd een netwerk van leveranciers en inkopers. Ze leveren biologische ingrediënten voor onder meer private label aan de voedingsindustrie en bedienen de consument met de eigen merken Amaizin (biologische snacks en een scala ingrediënten uit de wereldkeuken) en La Bio Idea (Mediterrane producten en specialiteiten).
Het hoofdkantoor van DO IT ORGANIC staat in Barneveld, waar ook het magazijn en de verpakkingsfaciliteit zit. Het is een familiebedrijf met inmiddels meer dan 70 medewerkers en meer dan 1.000 SKU’s. Doordat alles onder één dak zit is de organisatie extra flexibel op logistiek gebied en kan de kwaliteit van de producten goed gewaarborgd worden. Medewerkers zijn gedreven om de wereld duurzamer te maken en hebben een passie voor biologisch en food.