‘We love wine, we live wine’. Dit motto vat de missie van Delta Wines bondig samen. Deze toonaangevende en internationaal georiënteerde marktspeler is de grootste wijnimporteur van Nederland en werkt samen met 270 uit alle wijnregio’s. Jaarlijks verschepen ze meer dan 80 miljoen flessen. In nauwe samenwerking met hun klanten en de wijnmakers wil de organisatie de beste wijnbeleving in de wijnhandel realiseren en zo wijnconsumenten volop inspireren en motiveren. Centraal staan: klanten ontzorgen, zo efficiënt en effectief mogelijk werken met een innovatief assortiment, een uitstekende supply chain performance, gezonde marges in de hele keten, hoge service en uitgebreide marktkennis.
Delta Wines bestaat uit verschillende onderdelen: Delta Wines; de centrale backoffice van het bedrijf, Delta Wines Nederland, het commerciële team van inkoop, verkoop en marketing, en Global Wine Operations dat logistiek en opslag op maat regelt. De wijn wordt wereldwijd gesourcet en dagelijks geleverd aan onder meer supermarkten, speciaalzaken, (horeca)groothandels, airlines, en festivals. Delta Wines is actief in private & fancy label label en heeft diverse eigen merken in beheer.
Het bedrijf is sinds 2020 voor 51 procent in handen van investeerder Navitas Capital en voor 49 procent van het huidige management. Daarmee is het de eerste Nederlandse ‘wijncoöperatie’, want zo’n 16 werknemers participeren momenteel als aandeelhouder. De toekomst is zo in handen van degenen die de ontwikkelingen in het bedrijf het best kennen en zich er elke dag met passie voor inzetten.
Wijnregio’s
Deze wijnen worden verkocht onder de labels DGS Wijn, Pallas Wines, Coenecoop Wine Traders (oa. natuurwijnen) en La Source (no- en low-alcohol). Tevens opereert Delta wines in het buitenland met AN.KA (Polen), ADVEAL (Tsjechië), Delta Fijne Wijnen (België) en Delta Wines (Noorwegen en Finland). Deze combinatie levert een stabiele groei in flessen op. In coronatijd is de organisatie verder (en double digit) gegroeid. Er is niet alleen meer wijn verkocht, maar vooral ook kwalitatief betere en relatief iets duurdere wijn.
Cultuur
Het hoofdkantoor in Waddinxveen grenst aan het distributiecentrum, waar miljoenen flessen in en uit gaan. Op het kantoor werkt een jong en ambitieus commerciëel team van circa 40 personen in een informele en open sfeer aan het realiseren van de groei-ambities en het creëren van nog meer toegevoegde waarde voor producent, klant en consument. In het bourgondische bedrijf waar in totaal zo’n 120 mensen werken, is een passie voor wijn natuurlijk een must en wordt er geregeld samen geproefd. Kernwaarden zijn: Snelheid, Flexibel, Innovatief, No-nonsense en X-tra mile (SFINX).