Bij Dayes (voorheen Nedac Sorbo Mascot) draait alles om het sourcen, ontwikkelen en distribueren van non-foodconcepten. Van was- en reinigingsproducten en huishoudelijke en persoonlijke verzorging tot hobby- en knutselspullen, gereedschap en doe-het-zelf, dierproducten en actieartikelen. De business units: Health Care, Pet Care, Personal Care, Home Care en Kitchen Ware kunnen dankzij hun veelzijdige expertise elke klant oplossingen op maat bieden. Van trendy assortiment tot aansprekende promoties en rijk gevulde schappen. Het bekendste merk in Nederland is Sorbo, maar de organisatie voert vele merken (zoals Vero, Chefaid, Horn, DuParc, Pets Unlimited) en focust ook steeds meer op de toegevoegde waarde van een merkenstrategie.
Sourcing
Met een wereldwijd sourcing- en distributienetwerk kan Dayes de beste prijs en kwaliteit voor hun producten bieden. Klanten kunnen volledig worden ontzorgd doordat het bedrijf betrokken is bij alle ketenschakels. De Category Managers selecteren de beste en meest actuele producten en stellen schappenplannen op maat samen. Het eigen logistieke team zorgt voor tijdige distributie en een grote groep merchandisers brengt service tot in de winkel. Want ook de schapinrichting, het doen van bestellingen en het organiseren van een verzorgd, goed gevuld schap kan uitbesteed worden. Klanten zijn gevestigd in Nederland, Frankrijk, België en Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.
Dayes is de nieuwe naam van Nedac Sorbo Mascot, een organisatie die is ontstaan uit het samenvoegen van verschillende bedrijven en merken in diverse categorieën. Zij besloten al lang geleden hun krachten te bundelen om de grootste non-food specialist te worden. Sinds 2019 is de organisatie in handen van investeerders Parcom en Van der Wallen. Ook de laatste jaren zijn nieuwe bedrijven overgenomen en is de organisatie flink doorgegroeid. Met de introductie van een vernieuwde organisatiestructuur vindt momenteel een transformatie plaats en waait er een frisse wind door het bedrijf.
Vanuit de missie ‘unlock the potential’ worden voortdurend nieuwe kansen voor retailklanten verkend én worden de talenten van zowel medewerkers als leveranciers optimaal benut. De strategie is gebaseerd op vier pijlers: innovatieve producten en diensten, feilloze ondersteuning bij optimale productpresentatie, hyperefficiënte longtail logistiek en kwalitatief en duurzaam ondernemen. Het grootste deel van de klanten zit momenteel in foodretail. Er zijn volop kansen om verder te groeien, bijvoorbeeld in hard discount en online.
Cultuur
Het hoofdkantoor staat in Duiven en ademt nog steeds de sfeer van een familiebedrijf. Het bedrijf heeft een open, nuchtere cultuur en een dynamisch en internationaal werkveld. Eigenaarschap, resultaatgerichtheid en gedrevenheid zijn belangrijke waarden en ook samenwerking en betrouwbaarheid staan er hoog in het vaandel.