Commercieel Directeur Drug
Functiebeschrijving
De Commercieel Directeur Drug gaat zorgen voor verdere (inter)nationale groei van het portfolio en de categorieontwikkeling. Jouw initiële opdracht is het creëren van nieuwe synergie in het health en personal care portfolio dat recentelijk verder uitgebreid is middels acquisities en strategische samenwerkingen. Goede samenwerking en afstemming met de (oud)eigenaren van deze organisaties is daarvoor cruciaal. In de nabije toekomst volgt mogelijk verdere uitbreiding. De Commercieel Directeur beschikt over een goede helikopterview over de verschillende merken en organisaties om het potentieel van de eigen merken en partnermerken optimaal in te zetten. Dayes zoekt een ondernemende en sympathieke Commercieel Directeur Drug, die een passende visie op groei kan formuleren en uitdragen en de teams daarin meeneemt. Jij kunt makkelijk schakelen en stuurt een team aan van veertig specialisten in de Benelux en de UK.
De organisatie biedt
- Vrijheid om als Commercieel Directeur strategisch te ondernemen vanuit een getransformeerde organisatiestructuur
- Een rol bij een internationaal en actief acquirerend bedrijf in non-food dat zich zowel autonoom als door M&A ontwikkelt
- Leidinggeven aan een groot en divers team (40+ medewerkers)
- Ruimte om eigen ideeën en plannen te maken en uit te voeren
- Groei brengen in een complexe business waar concepten en categorie-ontwikkeling centrale groeidrijvers zijn
Kandidatenprofiel
- 12+ jaar relevante commerciële ervaring en kennis van drug
- Strategisch, analytisch en cijfermatig sterk
- Uitstekende leidinggevende capaciteiten, verbindende, sympathieke persoonlijkheid met goede communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden
- Ondernemend, gedreven, hands on, overtuigingskracht, initiatiefrijk, betrouwbaar, nuchter, eerlijk
- Goede beheersing Nederlands en Engels
Competenties
- Leidinggeven en coachen
- Stakeholdermanagement
- Ondernemerschap en commercieel denken
- Markt- en klantgerichtheid
- Netwerken en relaties bouwen
- Probleemanalyse en oordeelsvorming
- Visie en strategie
- Organisatiesensitiviteit
Over de organisatie
Bij Dayes (voorheen Nedac Sorbo Mascot) draait alles om het sourcen, ontwikkelen en distribueren van non-foodconcepten. Van was- en reinigingsproducten en huishoudelijke en persoonlijke verzorging tot hobby- en knutselspullen, gereedschap en doe-het-zelf, dierproducten en actieartikelen. Dayes is ontstaan uit het samenvoegen van verschillende bedrijven en merken in diverse categorieën en is in handen van investeerders. Het bedrijf heeft een open, nuchtere cultuur en een dynamisch en internationaal werkveld.
'Een continu zichzelf verbeterend en ambitieus bedrijf met een sterke groeiambitie waar met korte rapportagelijnen snel resultaten kunnen worden bereikt.'