COPAR heeft een mooi rijtje eigen merken, zoals o.a. Italiano en Candyman. Sinds eind 2022 is daar het premium koffie en chocolademerk Australian aan toegevoegd met de overname van Food Experience. Ook diverse seizoensproducten vinden via COPAR hun weg naar de consument. De organisatie is actief in de categorieën suikerwerk, chocolade, koffie en siropen. Centraal staan altijd de sterke merken, concepten om waarde toe te voegen aan producten, unieke artikelen, novelties voor kinderen en een sterke marketing en sales organisatie die steeds met vindingrijke ideeën komt.
Voor elk merk wordt een eigen strategie ontwikkeld. Dankzij deze aanpak en sterke merken groeit de organisatie harder dan de markt. Met de acquisitie van Australian wordt nog hardere groei verwacht, omdat dit A-merk veel potentieel heeft en er volop kansen liggen om nieuwe klanten te binden. Candyman en Italiano groeien ook al een paar jaar met double digit cijfers in een markt die slechts licht groeit.
De producten van COPAR (of voluit: Confectionery Partners Nederland) zijn te vinden in zowel retail als de Out of Home-markt en worden ook verkocht via verschillende online klanten. Kernwaarden van de organisatie zijn: marktkennis, flexibiliteit, openheid, kwaliteit en professionalisme. In meer dan 60 jaar tijd heeft het bedrijf (en zijn voorgangers) relaties opgebouwd met alle denkbare handelspartners en in alle kanalen in Nederland. Hun missie is om een duurzame partner te zijn met een trackrecord in succesvolle merkproposities. Er is veel focus op innovatie en het bedrijf groeit ieder jaar verder.
Daarnaast is COPAR een van de grootste zoetwarenleveranciers van Nederland. Als professioneel partner van diverse internationale zoetwarenfabrikanten regelt COPAR de distributie, verkoop en marketing van verschillende merken. Zoals bijvoorbeeld Hershey’s, Reese’s, Lutti en PEZ.
Cultuur
COPAR is een open, no-nonsense en marktgericht bedrijf waar constant nieuwe concepten bedacht en uitgevoerd worden, in nauwe samenwerking met klanten én voor de diverse eigen merken. Met creatieve en frisse ideeën wordt de markt veroverd. Er werken ongeveer 30 medewerkers en de lijnen zijn er kort. Er is veel ruimte om te ondernemen en zelfstandig verantwoordelijkheid te dragen.