‘Een unieke en kwalitatieve traktatie bieden aan consumenten en ze daarbij een goed gevoel geven. Dat is de missie waar het om draait bij Confiserie Napoleon. Het internationale bedrijf is gespecialiseerd in de productie, marketing, sales en distributie van hoogwaardige zoetwaren. Met de eigen merken Napoleon, Anta Flu, Lemco en Dr. Toms als basis willen ze de wereld veroveren. Daarnaast voeren ze ook diverse andere merken, produceren ze typisch Hollandse lekkernijen en butterscotch en zijn ze actief in private label.
Voor Confiserie Napoleon kunnen een gezonde lifestyle en een zoete traktatie prima naast elkaar bestaan. Consumenten eten graag zo nu en dan een snoepje om zichzelf te belonen, een klein geluksmoment te ervaren of gewoon even te genieten van een lekkere smaaksensatie. De organisatie zorgt ervoor dat de samenstelling van de ambachtelijk bereide snoepjes altijd voldoet aan de actuele wensen en behoeften van de consument. Met belangrijke eigenschappen als veganistisch, glutenvrij, halal, koosjer en suikervrij zijn er snoepjes beschikbaar voor elke doelgroep. Met de nieuwste technologieën worden producten continu verbeterd en vinden ze alternatieven voor (te veel) suiker en duurzamere verpakkingen. Het bedrijf verandert daarin proactief mee met de veranderende wereld.
Confiserie Napoleon bestaat al meer dan 40 jaar en begon als een familiebedrijf. Sinds een paar jaar is het bedrijf in handen van een investeerder, die de groeimogelijkheden een nieuwe impuls geeft, professionalisering heeft gebracht en een frisse wind door de organisatie laat waaien. Het commerciële team denkt er altijd in mogelijkheden en kansen om hun snoepjes met zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten op zoveel mogelijk locaties wereldwijd te verkopen. De internationale markt is een belangrijke groeimarkt. Belangrijke klanten zijn vooraanstaande retailers, grossiers en importeurs in het FMCG- en B2B-kanaal.
Cultuur
Bij deze Nederlandse marktleider in keelsnoepjes en hard suikerwerk werken in totaal circa 60 medewerkers, waarvan ongeveer 15 op het hoofdkantoor in Zwijndrecht en de rest op de eigen productiefaciliteit in Breskens. De sfeer op het Zwijndrechtse kantoor is nuchter, hands-on, ondernemend en direct. De lijnen zijn er kort. Kernwaarden zijn: plezier, samen, open, verantwoord, innovatief, vertrouwen en can-do. Het commerciële team werkt hybride en onderneemt regelmatig gezamenlijke activiteiten, zoals borrels en etentjes.