Codi Group is de Europese marktleider in wet wipes en wil de duurzaamste producent en ontwikkelaar van dit product zijn. Ze produceren vochtige doekjes voor een flink aantal grote en populaire merken en leveren op maat gemaakte doekjes voor baby-, persoonlijke en huishoudelijke verzorging. Ook is het bedrijf gespecialiseerd en gecertificeerd in het produceren van medische vochtige doekjes. In de eigen fabriek worden de producten van A tot Z gemaakt: van de geur tot de verpakking.
De slogan van Codi Group is: ‘We care and create the difference’. Dat uit zich ook in hun manier van ondernemen: ze zien duurzaam ondernemen zelfs als ‘de enige manier van ondernemen’. Samen met klanten en leveranciers zijn ze altijd gefocust op (duurzame) innovaties en meer bewustwording. Hun missie is om in 2024 alle wipes volledig plasticvrij te produceren en dat doel komt steeds dichterbij.
De Codi Group is een toonaangevende producent met state-of-the-art productiefaciliteiten in Nederland en Duitsland. De bedrijven hebben gezamenlijk meer dan 60 jaar ervaring op het gebied van wetwipes. Sinds 2017 is de Group onderdeel van de onafhankelijke private equity onderneming Active Capital Company. Deze investeerder gelooft dat maatschappelijk verantwoord ondernemen en succesvol ondernemen hand in hand gaan. Het bedrijf wil groeien dankzij autonome groei, buy and build en het opschalen van de medische toepassingen.
Per jaar verlaten meer dan 140 miljoen consumentenverpakkingen de fabriek. Die vochtige doekjes worden gedistribueerd naar ruim 40 landen. Klanten zijn onder meer: A-merk multinationals, Europese retailers, distributeurs en medische en institutionele organisaties. Met een eigen fabriek, R&D-afdeling, laboratorium en mengerij kan Codi Group kostenefficiënt produceren voor zowel (A-)merken als voor retail brands (private label). In de fabriek wordt voortdurend geïnnoveerd om de producten nog hoogwaardiger en gebruikersvriendelijk te kunnen aanbieden.
Cultuur
Bij Codi Group in Veenendaal werken ruim 150 medewerkers in een open, informele en collegiale sfeer met korte lijnen. Hun motto: ‘Elke dag beter’. Samenwerken en investeren in relaties zijn er belangrijk, want zo bereik je het beste resultaat, is de gedachte. Niet alleen met collega’s, maar ook met klanten en leveranciers. Andere kernwaarden zijn betrouwbaar, vooruitstrevend, duurzaam en veiligheid. Er wordt hard gewerkt, maar er is ook tijd om samen lol te maken. Er is verder volop ruimte om jezelf te ontwikkelen en door te groeien