Boretti

Boretti

Een keuken omtoveren tot een ‘cucina’ en een tuin veranderen in een ‘giardino’. Boretti brengt de Italiaanse culinaire lifestyle naar de keuken. Deze merknaam staat synoniem voor Italiaans design, hoogwaardige producten en de ‘passione in cucina’. Bij Italianen draait het leven om smaak, authentieke producten en goed eten. Al meer dan 25 jaar vertaalt Boretti die unieke Italiaanse sfeer naar de binnen- en buitenkeuken en levert daarbij optimaal gebruikersgemak. Ze zijn dan ook marktleider in stijlvol vormgegeven keukenapparatuur en buitenkeukens met Italiaanse invloeden. Over ieder detail is nagedacht, elk element heeft een functie, de kwaliteit is hoogwaardig en de producten zijn echte eyecatchers qua vormgeving.

Lifestyle

Boretti is van oorsprong een Nederlands bedrijf dat in 1995 begon met het verkopen van fornuizen. Dit bleek een groot succes, waardoor het merk uitbreidde met een breed scala aan in- en outdoor keukenproducten en culinaire accessoires. Alles om de Italiaanse lifestyle zo compleet mogelijk te beleven. De smaak van de Italianen, de passie waarmee ze in het leven staan en de toonaangevende, mondiale rol van kwalitatief Italiaans design zijn sindsdien kernwaarden die Boretti in alle producten uitdraagt. De organisatie is sinds een aantal jaar in handen van de Belgische investeerders van de Heylen Group, die gericht zijn op buy, build en hold. Dit biedt Boretti volop groeikansen en die zijn de laatste twee jaar ook al double digit verzilverd.

De komende periode ligt de focus op verdere (inter)nationale groei in onder meer Noord-Europa, maar ook daarbuiten. Voor nieuwe doellanden wordt gestart met een onlinestrategie. Om de Italiaanse culinaire lifestyle zo breed mogelijk te verspreiden onder consumenten opent Boretti in Antwerpen de komende tijd bovendien een eigen franchise restaurantketen. Daar kunnen consumenten het typische Boretti-gevoel proeven en ervaren. Andere landen volgen later. De ambitie is de komende 10 jaar de omzet te vertienvoudigen.

Bij het kantoor van Boretti in Amsterdam zit een eigen experience center, waar consumenten in verschillende stijlen het onderscheidend Italiaanse design van de producten kunnen ervaren, variërend van landelijk tot modern. Ook worden er kook- en barbecueworkshops gegeven. De kantoren zijn op de verdiepingen daarboven gevestigd. Er werken in totaal ongeveer 50 mensen die een passie voor eten, samenwerken en design delen.

Cultuur

Werken bij Boretti betekent dat je onderdeel wordt van ‘la famiglia’. De organisatie hecht veel waarde aan de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers en stelt eigen initiatief zeer op prijs. Kernwaarden zijn resultaatgerichtheid, aanpakken en professionele vakkennis. Er wordt hard gewerkt, maar is ook ruimte voor gezamenlijke ontspanning. De dag begint er met een vers gebrande Italiaanse espresso. En bij de gezamenlijke lunch aan lange tafels wordt vers afgebakken ciabatta met eigen olijfolie gepresenteerd.

Lees ook het Werken bij Boretti-interview met Matthijs Wilhelmus.

2024 Copyright - People Select - Privacy statement