https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/bolton-group/brand-manager-personal-care/
People Select

Brand Manager Personal Care

3+ jaar
Utrecht | 13 feb

Functieomschrijving

Voor de Brand Manager Personal Care heeft de relaunch van de merken Borotalco en Chilly de komende periode absolute prioriteit. De strategische koers voor de herpositionering is bepaald en jij gaat daar een succes van maken. De uitdaging van deze rol is om de jongere doelgroepen aan te spreken en de merken Borotalco en Chilly te revitalizeren. Met nieuwe (digital) communicatie-uitingen en een tv-campagne ga jij het groeipotentieel verder uitbouwen. Een goede online zichtbaarheid is daarbij cruciaal, dus ook het uitvoeren van aantrekkelijke social campagnes en het inschakelen van de juiste creatieve bureaus en influencers zijn belangrijk. Jij beheert de P&L van jouw merken, waarin je tot vijf jaar vooruitkijkt. Aan de hand van Nielsen-data ontwikkel je op analytische en commerciële wijze een visie voor de categorie en geef je adviezen op maat aan zowel interne stakeholders als aan (retail)klanten. De Bolton Group zoekt een commerciële en creatieve marketeer met een kritische blik en affiniteit met data-analyse en digital marketingervaring. Ervaring met Nielsen, IRi en of GfK-data is een plus.

De organisatie biedt

  • Een veelzijdige brand management rol met een mix van creativiteit en analyses waarbij digital een belangrijke rol speelt
  • Een leidende positie bij de herpositionering van twee snelgroeiende A-merken in de categorie Personal Care
  • Veel verantwoordelijkheid en vrijheid om je taken naar eigen inzicht uit te voeren
  • Een compact, hecht, professioneel en datadriven team, met de steun van een groeiend, internationaal Italiaans hoofdkantoor
  • Brede in house opleidings- en trainingsmogelijkheden
  • Fulltime functie (32-uur bespreekbaar) met hybride (thuis)werkmogelijkheden

Kandidatenprofiel

  • 3+ jaar relevante ervaring in brand management of digital marketing, liefst in FMCG
  • Ervaring met ATL- en BTL-campagnes en online/e-commerce is een plus
  • Creatief en ondernemend, analytisch, oplossingsgericht
  • Ervaring met Nielsen, IRi en/of GfK-data is een pré
  • Communicatief ijzersterk, verbinder, teamspeler
  • Zelfstandig, proactief, daadkrachtig, gedreven, hands-on, pragmatisch, kritisch
  • Goede beheersing Nederlands en Engels

Competenties

  •  Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Creativiteit
  • Flexibiliteit
  • Initiatief, zelfstartend
  • Inzet en ambitie
  • Enthousiasme

Over de organisatie

Bolton Group groeit al jaren dankzij een indrukwekkend portfolio van meer dan 60 prestigieuze merken en is actief in 5 productcategorieën: voeding, huishoud, persoonlijke verzorging, cosmetica en lijm. De organisatie in Nederland heeft korte lijnen met het hoofdkantoor in Italië waardoor er snel geschakeld kan worden en het ondernemende karakter behouden blijft. Het team in Utrecht bestaat uit 12 personen. Focusmerken zijn Borotalco, Rio Mare en Dubro.

Lees meer over Bolton Group

“Jij gaat proactief en met veel ondernemerschap verder bouwen aan de merken Borotalco en Chilly in de Nederlandse markt, waarbij jij impact maakt door met creativiteit en analyses de categorieën verder te ontwikkelen.”
Arun Groenendijk
Marketing Manager

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

Solliciteer op deze functie

Upload hier je gegevens en solliciteer.

© 2023 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04