https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/bolletje/senior-brand-manager/
People Select
Vacature ingevuld

(Senior) Brand Manager

4+ jaar
Almelo | 07 mrt

Functiebeschrijving

Als (Senior) Brand Manager ga je aan de slag met de communicatie- en activatiestrategie voor het merk Bolletje. Je formuleert, onderhoud en monitort de identiteit en positionering van het merk. Je levert input op de lange termijn merkstrategie en vertaalt deze door naar concrete communicatiejaarplannen, waarmee je dit sterke merk verder uitbouwt in de markt. Je kijkt scherp naar alle communicatie en activaties op zowel tv, print, online, social media als events en bent verantwoordelijk voor de huisstijl, website en de content kalender. Samen met het Category & Customer Development-team richt je je op volledige shopper journey en werk je in multidisciplinaire teams aan het realiseren van de gestelde doelen. Jij benut de volledige marketingmix zo optimaal mogelijk en stuurt externe mediabureaus aan voor shopper en consumentgerichte campagnes rond introducties en relaunches. Bolletje zoekt een ervaren en zelfstandige (Senior) Brand Manager die van aanpakken houdt en de nieuwe merkidentiteit succesvol 360° kan doorvertalen in alle kanalen.


De organisatie biedt

  • Bouwen aan een vernieuwde merkidentiteit en positionering van een iconisch, Nederlands A-merk
  • Bedenken en uitrollen van 360° marketingcampagnes en werken met sterke bureaus
  • Een rol bij een groeiende A-merk speler met hoge innovatieratio
  • Een combinatie van tactisch en operationele taken en strategische input leveren
  • Een informeel, jong en ambitieus team
  • Ruimte om je expertise te ontwikkelen en te werken in multidisciplinaire projectteams


Kandidatenprofiel

  • Minimaal 4 jaar ervaring in brand management in food bij een A-merk
  • Trackrecord in het ontwikkelen en implementeren van een communicatiestrategie en aansturen van mediabureaus
  • Ervaring met gehele mediamix, zowel traditioneel als online/social
  • Zelfstandig, gedreven, flexibel, teamspeler, challenger
  • Communicatief ijzersterk met goede helicopteroverview en projectmanagementskills


Competenties

  • Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
  • Eigenaarschap
  • Markt- en klantgerichtheid
  • Creativiteit
  • Samenwerken

Over de organisatie

Heel Nederland is opgegroeid met Bolletje. Het iconische merk is al jaren trotse marktleider op het gebied van ontbijt- en lunchproducten en heeft een belangrijke positie in tussendoortjes en seizoensproducten. In 2013 is Bolletje overgenomen door het Duitse familiebedrijf Borggreve, dat vlak over de grens ligt. Het is een nuchter Nederlands bedrijf met een no-nonsense mentaliteit en een informele sfeer.

Lees meer over Bolletje

“Bolletje is een iconisch Nederlands merk dat volop innoveert en doorgroeit. Met onze vernieuwde missie, visie en merkidentiteit zijn we klaar voor de volgende groeifase. Een zeer interessant moment voor een (Senior) Brand Manager om in te stappen.”
Dennis Berg
Manager Brand Development

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

© 2021 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04