https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/bolletje/manager-brand-development/
People Select
Vacature ingevuld

Manager Brand Development

7+ jaar
Almelo | 06 dec

Functiebeschrijving

Als Manager Brand Development ben je verantwoordelijk voor alle merkcommunicatie en innovatie van Bolletje. Jij initieert omnichannel campagnes en bepaalt de optimale inzet van de marketingmix in alle kanalen. Ook formuleer, onderhoud en monitor je de merkidentiteit en -positionering en stel je daarvoor de brand guidelines op. Bovendien bouw je proactief mee aan de verdere ontwikkeling van de categorievisies door trends, data en analyses in inspirerende plannen om te zetten. In deze rol geef je leiding aan het driekoppige Brand Development-team. Samen met dit team bouw jij dit iconische en sterke merk verder uit en zorg jij voor het handhaven van het category captain-schap in de verschillende categorieën. De Manager Brand Development werkt aan het uitbouwen en aanscherpen van de bestaande merkstrategie en houd de merkrichtlijnen en -waarden scherp in het oog. Jij bent lid van het Commercieel Management Team en hebt zo een invloedrijke stem in de (commerciële) organisatie. Bolletje zoekt een gedreven en mensgerichte Manager Brand Development met aantoonbare leidinggevende ervaring en een trackrecord in een brede brand managementrol.

 

De organisatie biedt

  • Een veelzijdige en verantwoordelijke Brand Development-rol waarin je strategisch verder bouwt aan het merk, de categorieën en innovatie
  • Leidinggeven aan een driekoppig team, lid van het commercieel managementteam en deelname aan multidisciplinaire projectteams
  • Werken bij een innovatieve, groeiende A-merk speler die actief is meerdere categorieën en zowel category captain als challenger is
  • Een informeel, jong en ambitieus team, waar hard gewerkt wordt, maar werkplezier ook belangrijk is
  • Ruimte om je expertise te ontwikkelen en verder door te groeien, hybride werkmogelijkheden

 

Kandidatenprofiel

  • 7+ jaar relevante ervaring in brand management in FMCG, bij een FMCG A-merk
  • Leidinggevende ervaring, sterk in people management en stakeholdermanagement
  • Trackrecord in het ontwikkelen en implementeren van communicatie- en innovatie- strategieën
  • Creatief, analytisch en strategisch denkvermogen
  • Communicatief sterk, stevige persoonlijkheid, teamspeler
  • Ervaring met het aansturen en samenwerken met externe bureaus
  • Dynamisch, zelfstandig, ambitieus, gedreven, proactief, initiatiefrijk, flexibel

 

Competenties

  • Leidinggeven en coachen
  • Stakeholdermanagement
  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Markt- en klantgerichtheid
  • Visie en strategie
  • Innovativiteit
  • Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid

Over de organisatie

Heel Nederland is opgegroeid met Bolletje. Het iconische merk is al jaren trotse marktleider op het gebied van ontbijt- en lunchproducten en heeft een belangrijke positie in tussendoortjes en seizoensproducten. In 2013 is Bolletje overgenomen door het Duitse familiebedrijf Borggreve, dat vlak over de grens ligt. Het is een nuchter Nederlands bedrijf met een no-nonsense mentaliteit en een informele sfeer.

Lees meer over Bolletje

 

“De Manager Brand Development leidt de ontwikkeling van ons sterke, oerhollandse bakkersmerk. Hij/zij is verantwoordelijk voor de communicatie, activatie en innovatiestrategie van het merk en stuurt de implementatie hiervan aan. Als invloedrijke strategische partner van de retailer is er bovendien volop ruimte voor creatieve ideeën.”
Geert-Jan Zandbergen
Commercieel Directeur

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

© 2023 People Select - Maliebaan 80A 3581 CW Utrecht - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04